Wprowadzenie

Autor

  • Tomasz Ferenc Katedra Socjologii Sztuki i Edukacji, Instytut Socjologii, Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny Uniwersytetu Łódzkiego
  • Ewelina Wejbert-Wąsiewicz Katedra Socjologii Sztuki i Edukacji, Instytut Socjologii, Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny Uniwersytetu Łódzkiego

DOI:

https://doi.org/10.18778/0208-600X.66.01

Bibliografia

Bourdieu P. (2001), Reguły sztuki. Geneza i struktura pola literackiego, tłum. A Zawadzki, Universitas, Kraków.
Google Scholar

Bourdieu P. (2005), Dystynkcja. Społeczna krytyka władzy sądzenia, tłum. P. Biłos, Wydawnictwo Naukowe SCHOLAR, Warszawa.
Google Scholar

Elias N. (2006), Mozart. Portret geniusza, tłum. B. Baran, Wydawnictwo WAB, Warszawa.
Google Scholar

Golka M. (1995), Socjologia artysty, Ars Nova, Poznań.
Google Scholar

Golka M. (2008), Socjologia sztuki, Difin, Warszawa.
Google Scholar

Heinich N. (2007), Być artystą. Rzecz o przekształceniu statusu malarzy i rzeźbiarzy, tłum. L. Mazur, VIZJA PRESS&IT Ltd., Warszawa.
Google Scholar

Lipski A. (2001), Elementy socjologii sztuki. Problemy awangardy artystycznej XX wieku, Atla 2, Wrocław.
Google Scholar

Matuchniak-Krasuska A. (2010), Zarys socjologii sztuki Pierre’a Bourdieu, Oficyna Naukowa, Warszawa.
Google Scholar

Osęka A. (1975), Mitologie artysty, PIW, Warszawa.
Google Scholar

Popiel M. (2011), Artysta awangardowy – między arcyludzkim a nieludzkim. Próba estetyki antro­pologicznej, „Teksty Drugie” 2011, nr 6, s. 49–74.
Google Scholar

Wejbert-Wąsiewicz E. (2009a), Kim jest artysta?, „Dwumiesięcznik społeczno-polityczny. Realia i co dalej…”, nr 3 (12), s. 122–132.
Google Scholar

Pobrania

Opublikowane

2018-09-30

Jak cytować

Ferenc, T., & Wejbert-Wąsiewicz, E. (2018). Wprowadzenie. Acta Universitatis Lodziensis. Folia Sociologica, (66), 5–9. https://doi.org/10.18778/0208-600X.66.01