Błędy komunikacyjne w procesie oceny 360 stopni (w świetle doświadczeń firmy doradztwa personalnego)
DOI:
https://doi.org/10.18778/0208-6018.288.10Abstrakt
360-degree feedback, considered complex and multidimensional, is not commonly used for employees' assessments. Its success depends on a proper selection of communication strategy. The article describes errors in communication efforts and presents them together with the most important conclusions drawn from the course of a multi-source feedback conducted based on a selection of cases from the commercial practice. Empirical material for the research is based on the experience of a human resources consulting firm in the years 2010-2012.
Pobrania
Bibliografia
Aniszewska G., Gielnicka I., Polityka personalna w systemie organizacji, [w:] Aniszewska G., (red.), Kultura organizacyjna w zarządzaniu, PWE, Warszawa 2007
Google Scholar
Biernacka-Poszepczyńska K., Komunikacja jako sukces działań HR, "Magazyn HR", 2011, nr 4, www.magazynhr.pl
Google Scholar
Dalton M.A., When the Purpose of Using Multi-Rater Feedback Is Behavior Change, [w:] Bracken D. (et. al), Should 360-degree Feedback Be Used Only for Developmental purposes?, Center for Creative Leadership, Greensboro, North Carolina 1997
Google Scholar
Grzybowski M., W poszukiwaniu obiektywnej oceny, "Harvard Business Review Polska", 2012, nr 109
Google Scholar
Jabłonowska L., Modelling of Communication Process within Organisations in Tterms of SME Development, [w:] Lachiewicz S., Szymańska K., Kurowska M., (ed.), The Determinants of Entrepreneurship Development in SME Sector Companies, Technical University of Lodz, Lodz 2011
Google Scholar
Kędzierska J., Komunikacja procesu oceny 360 stopni, "Personel i Zarządzanie", 2013, nr 1
Google Scholar
Lee R., Brotheridge G.M., When Prey Turns Predatory: Workplace Bullying As a Predictor of Counteraggression, Bullying, Coping and Well-Being. "European Journal of Work and Organizational Psychology" 2006, no 15
Google Scholar
DOI: https://doi.org/10.1080/13594320600636531
Lepsinger R., Lucia A. D., 360 stopni. System ocen pracowniczych, Helion, Gliwice 2007
Google Scholar
Loretto W., Duncan C., White P.J., Ageism and Employment: Controversies, Ambiguities and Younger People's Perceptions. "Ageing & Society" 2000, no. 20(3)
Google Scholar
DOI: https://doi.org/10.1017/S0144686X00007741
Mrzygłód J., Rapacka M., Rostkowski T., System ocen okresowych pracowników, [w:] Rostkowski T., (red.), Nowoczesne metody zarządzania zasobami ludzkimi, Difin, Warszawa 2004
Google Scholar
Nikodemska S., Wieloźródłowa diagnoza kompetencji, "Personel i Zarządzanie", 2012, nr 11
Google Scholar
Quirke B., Komunikacja wewnętrzna krok po kroku, Oficyna a Wolters Kluwer business, Warszawa 2011
Google Scholar
Sanghera P., CAPM in Depth: Certified Associate in Project Management Study Guide for the CAPM Exam, Cengage Learning, 2011
Google Scholar
Sidor-Rządkowska M., Kompetencyjne systemy ocen pracowników. Przygotowanie, wdrażanie i integrowanie z innymi systemami ZZL, Wolters Kluwer Business, Warszawa 2011
Google Scholar
Sikora J., Zespół pracowniczy, Oficyna Wydawnicza OPO, Bydgoszcz 2000
Google Scholar
Tyrańska M., Walas J., Kierownik pod lupą. System ocen kadr w firmie, "Personel" 1998, nr 11
Google Scholar
Wagner E., Projektmarketing: Erfolg durch professionelle Kommunikation, [w:] Kerber G., Marre R., (hrsg.), Zukunft im Projektmanagement, Glashuetten 2003
Google Scholar
Ward P., Ocena pracownicza 360 stopni, metoda sprzężenia zwrotnego, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2005
Google Scholar





