Polish studies and their discourses in Seoul about the 6th international academic conference from the series: “The Polish Studies’ meetings of three countries – China, Korea, Japan”

Authors

  • Grażyna Zarzycka Uniwersytet Łódzki, Wydział Filologiczny, Zakład Lingwistyki Stosowanej i Kulturowej, Instytut Filologii Polskiej i Logopedii, ul. Pomorska 171/173, 90-236 Łódź https://orcid.org/0000-0003-2458-1228

DOI:

https://doi.org/10.18778/0860-6587.26.33

Keywords:

Polish studies, discourses, Polish studies’ meetings, China, Korea, Japan, Seoul, the Far East

Abstract

In this article, I discuss the phenomenon of the Polish Studies’ Meetings in Three Countries: China – Korea – Japan (PSMTC), academic conferences held in Polish, during which Polish philologists from the Far East, as well as from Poland, conduct scientific discourse. Part one of the work focuses on presenting the history and significance of PSMTC. The second part discusses the course of the Sixth Meeting, which took place in autumn 2018 in Seoul (at Hankuk Univeristy of Foreign Studies) and became an important scientific, geopolitical and diplomatic event. The main part of the article analyzes the papers published in 2018/2019 PSMTC yearbook. Various discourses within the area of Polish studies were selected in order to illustrate, among others, the specificity of teaching Polish in the Far East, the research interests of authors from Korea, China, Japan and their translation achievements, as well as the voices of researchers – linguists, Polish as a foreign language teachers, historians, literary scholars – representing Polish universities.

References

Kim Y., 2018, Przedmowa, „Spotkania Polonistyk Trzech Krajów – Chiny, Korea, Japonia – Rocznik 2018/2019. Międzynarodowa Konferencja Akademicka w Seulu”, red. Yongdeog Kim, Seul, s. 1–6.
Google Scholar

Miodunka W. T., 2016, Glottodydaktyka polonistyczna. Pochodzenie – stan obecny – perspektywy, Kraków.
Google Scholar

Miodunka W. T., Tambor J. i in., 2018, Nauczanie i promocja języka polskiego w świecie. Diagnoza – stan perspektywy, Katowice.
Google Scholar

Sekiguchi T., 2010, Przedmowa, Spotkania Polonistyk Trzech Krajów – Chiny, Korea, Japonia. Rocznik 2009, Międzynarodowa Konferencja Akademicka w Tokio, red. T. Sekiguchi, Tokio, s. 5–8.
Google Scholar

„Spotkania Polonistyk Trzech Krajów – Chiny, Korea, Japonia – Rocznik 2018/2019. Międzynarodowa Konferencja Akademicka w Seulu”, 2018, red. Yongdeog Kim, Seul.
Google Scholar

Zarzycka G., 2016, O wspólnocie dyskursywnej glottodydaktyków polonistycznych, w: I. Janowska, P. E. Gębal (red.), O lepsze jutro studiów polonistycznych w świecie. Glottodydaktyka polonistyczna dziś. Kraków, s. 15–34.
Google Scholar

Zarzycka G., 2019, Recenzja: W. T. Miodunka, J. Tambor i in. Nauczanie i promocja języka polskiego w świecie. Diagnoza – stan perspektywy, Katowice, 2018; „Poradnik Językowy” nr 6, s. 106–112.
Google Scholar

Published

2019-12-20

How to Cite

Zarzycka, G. (2019). Polish studies and their discourses in Seoul about the 6th international academic conference from the series: “The Polish Studies’ meetings of three countries – China, Korea, Japan”. Acta Universitatis Lodziensis. Kształcenie Polonistyczne Cudzoziemców, 26, 501–514. https://doi.org/10.18778/0860-6587.26.33

Most read articles by the same author(s)

1 2 > >>