The faces of teaching Polish as a foreign language variety and interdependence

Authors

  • Iwona Dembowska-Wosik Uniwersytet Łódzki, Wydział Filologiczny, Instytut Filologii Polskiej i Logopedii, Zakład Lingwistyki Stosowanej i Kulturowej, ul. Pomorska 171/173, 90-236 Łódź https://orcid.org/0000-0002-5787-4185

DOI:

https://doi.org/10.18778/0860-6587.26.01

Keywords:

teaching Polish as a foreign language, journal content

Abstract

The aim of the article is to present the texts included in this volume of the journal. The author shortly discusses all the articles, in the order in which they appear, and at the same time indicates common themes not only within the particular sections, but also between seemingly distant issues.

References

Domagała-Zyśk E., 2013, Wielojęzyczni. Studenci niesłyszący i słabosłyszący w procesie uczenia się i nauczania języków obcych, Lublin.
Google Scholar

Eelen G., 2001, A Critique of Politeness Theories, Manchester.
Google Scholar

ESOKJ: Europejski system opisu kształcenia językowego: uczenie się, nauczanie, ocenianie, 2003, CODN, Warszawa.
Google Scholar

Hoffman E., 1995, Zagubione w przekładzie, Londyn.
Google Scholar

Klos Sokol L., 2015, Shortcuts to Poland, Warszawa.
Google Scholar

Kurcz I., 2000, Psychologia języka i komunikacji, Warszawa.
Google Scholar

Plebański J. K., 1862, Gramatyka i gramatycy, w: S. Orgelbrand (red.), Encyklopedia powszechna, Warszawa, t. X, s. 437–560.
Google Scholar

Van Deusen-Scholl N., 2003, Toward a Definition of Heritage Language: Sociopolitical and Pedagogical Considerations, „Journal of Language, Identity, and Education”, nr 2(3), s. 211–230.
Google Scholar

Wierzbicka A., 1999, Język–umysł–kultura, Warszawa.
Google Scholar

Yokoyama, O., 1994, Iconic manifestations of interlocutor distance in Russian, „Journal of Pragmatics”, t. 22, s. 83–102.
Google Scholar

Published

2019-12-19

How to Cite

Dembowska-Wosik, I. (2019). The faces of teaching Polish as a foreign language variety and interdependence. Acta Universitatis Lodziensis. Kształcenie Polonistyczne Cudzoziemców, 26, 9–26. https://doi.org/10.18778/0860-6587.26.01

Most read articles by the same author(s)