Stare media w defensywie? Znaczenie i funkcje podręcznika do nauczania JPJO w mediasferze nowych mediów

Autor

  • Miłosz Babecki Uniwersytet Warmińsko-Mazurski, Instytut Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej, Zakład Filmu i Nowych Mediów image/svg+xml

DOI:

https://doi.org/10.18778/0860-6587.21.24

Słowa kluczowe:

język polski, media tradycyjne, nowe media, środowisko internetowe, wirtualizacja, media taktyczne

Abstrakt

Dostępne od pewnego czasu na rynku smartfony i tablety wyposażone są w oprogramowanie oraz funkcje pozwalające na ograniczone komunikowanie się w języku obcym bez jego znajomości. Choć jest to obecnie możliwe jedynie na poziomie A1, już teraz znajdujące się w bazach danych zasoby leksykalne, konstrukcje składniowe połączone z możliwością głosowej manifestacji mogą konkurować z tematyką ujętą w początkowych rozdziałach książek, np. do nauki JPJO. W związku z powyższym problematyka niniejszego artykułu poświęcona jest namysłowi nad rolą i funkcjami podręcznika (starego medium), wypieranego przez technologię mediów nowych, gdy uczestnikami zajęć są studenci należący do tzw. Generacji C, pokolenia korzystającego niemal wyłącznie z mediów podłączonych do sieci WWW. 

Bibliografia

Babecki M., 2010, Geneza pornografizacji przekazu w cyfrowej rozrywce krzemowych Kolumbów. Przypadek polski, „Media – Kultura Komunikacja Społeczna”, nr 6.
Google Scholar

Baldry A., Thibault P.J., 2006, Multimodal transcription and text analysis, London.
Google Scholar

Beliczyński J., 1999, Planowanie mediów w zarządzaniu reklamą, Kraków.
Google Scholar

Bretz R., 1971, A taxonomy of communication media, New Jersey.
Google Scholar

Golka M., 2008, Socjologia kultury, Warszawa.
Google Scholar

Grzenia J., 2012, Komunikacja językowa w Internecie, Warszawa.
Google Scholar

Hague P., 2006, Badania marketingowe w praktyce. Planowanie, metodologia i ocena wyników, Gliwice.
Google Scholar

Jenkins F., 1992, Textual poachers. Television fans and participatory culture, New York.
Google Scholar

Komorowska H., 1999, O programach prawie wszystko, Warszawa.
Google Scholar

Levinson P., 1999, Miękkie ostrze. Naturalna historia i przyszłość rewolucji informacyjnej, Warszawa.
Google Scholar

Lievrouw L., 2012, Media alternatywne i zaangażowane, Warszawa.
Google Scholar

Mencwel A., 2006, Ekwiwalencja zamiast reprezentacji, „Przegląd Kulturoznawczy”, nr 1.
Google Scholar

Pickett P,. 2014, Who is generation C [online], http://www.jobsearchtech.about.com/od/techindustrybasics/a/Generation_C.htm [16.03.2014].
Google Scholar

Prensky M., 2001, Digital natives, digital immigrants [online], http://www.nnstoy.org/download/technology/DigitalNatives-DigitalImmigrants.pdf [20.04.2014].
Google Scholar

Schell J., 2008, The art of game design, New York.
Google Scholar

Sitarski P., 2002, Rozmowa z cyfrowym cieniem. Model komunikacyjny rzeczywistości wirtualnej, Kraków.
Google Scholar

Tadeusiewicz R., 2002, Społeczność Internetu, Warszawa.
Google Scholar

Tapscott D., 2010, Cyfrowa dorosłość, Warszawa.
Google Scholar

Welsch W., 2005, Estetyka poza estetyką. O nową postać estetyki, Kraków.
Google Scholar

Pobrania

Opublikowane

2014-01-01

Jak cytować

Babecki, M. (2014). Stare media w defensywie? Znaczenie i funkcje podręcznika do nauczania JPJO w mediasferze nowych mediów. Acta Universitatis Lodziensis. Kształcenie Polonistyczne Cudzoziemców, 21. https://doi.org/10.18778/0860-6587.21.24