Stare media w defensywie? Znaczenie i funkcje podręcznika do nauczania JPJO w mediasferze nowych mediów
DOI:
https://doi.org/10.18778/0860-6587.21.24Słowa kluczowe:
język polski, media tradycyjne, nowe media, środowisko internetowe, wirtualizacja, media taktyczneAbstrakt
Dostępne od pewnego czasu na rynku smartfony i tablety wyposażone są w oprogramowanie oraz funkcje pozwalające na ograniczone komunikowanie się w języku obcym bez jego znajomości. Choć jest to obecnie możliwe jedynie na poziomie A1, już teraz znajdujące się w bazach danych zasoby leksykalne, konstrukcje składniowe połączone z możliwością głosowej manifestacji mogą konkurować z tematyką ujętą w początkowych rozdziałach książek, np. do nauki JPJO. W związku z powyższym problematyka niniejszego artykułu poświęcona jest namysłowi nad rolą i funkcjami podręcznika (starego medium), wypieranego przez technologię mediów nowych, gdy uczestnikami zajęć są studenci należący do tzw. Generacji C, pokolenia korzystającego niemal wyłącznie z mediów podłączonych do sieci WWW.
Bibliografia
Babecki M., 2010, Geneza pornografizacji przekazu w cyfrowej rozrywce krzemowych Kolumbów. Przypadek polski, „Media – Kultura Komunikacja Społeczna”, nr 6.
Google Scholar
Baldry A., Thibault P.J., 2006, Multimodal transcription and text analysis, London.
Google Scholar
Beliczyński J., 1999, Planowanie mediów w zarządzaniu reklamą, Kraków.
Google Scholar
Bretz R., 1971, A taxonomy of communication media, New Jersey.
Google Scholar
Golka M., 2008, Socjologia kultury, Warszawa.
Google Scholar
Grzenia J., 2012, Komunikacja językowa w Internecie, Warszawa.
Google Scholar
Hague P., 2006, Badania marketingowe w praktyce. Planowanie, metodologia i ocena wyników, Gliwice.
Google Scholar
Jenkins F., 1992, Textual poachers. Television fans and participatory culture, New York.
Google Scholar
Komorowska H., 1999, O programach prawie wszystko, Warszawa.
Google Scholar
Levinson P., 1999, Miękkie ostrze. Naturalna historia i przyszłość rewolucji informacyjnej, Warszawa.
Google Scholar
Lievrouw L., 2012, Media alternatywne i zaangażowane, Warszawa.
Google Scholar
Mencwel A., 2006, Ekwiwalencja zamiast reprezentacji, „Przegląd Kulturoznawczy”, nr 1.
Google Scholar
Pickett P,. 2014, Who is generation C [online], http://www.jobsearchtech.about.com/od/techindustrybasics/a/Generation_C.htm [16.03.2014].
Google Scholar
Prensky M., 2001, Digital natives, digital immigrants [online], http://www.nnstoy.org/download/technology/DigitalNatives-DigitalImmigrants.pdf [20.04.2014].
Google Scholar
Schell J., 2008, The art of game design, New York.
Google Scholar
Sitarski P., 2002, Rozmowa z cyfrowym cieniem. Model komunikacyjny rzeczywistości wirtualnej, Kraków.
Google Scholar
Tadeusiewicz R., 2002, Społeczność Internetu, Warszawa.
Google Scholar
Tapscott D., 2010, Cyfrowa dorosłość, Warszawa.
Google Scholar
Welsch W., 2005, Estetyka poza estetyką. O nową postać estetyki, Kraków.
Google Scholar
Pobrania
Opublikowane
Jak cytować
Numer
Dział
Licencja

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.

