Pédagogie Sociale à l’Université de Lodz : le passé – le présent – le futur : la clôture des célébrations du 70 anniversaire de la Chaire de Pédagogie Sociale à l’Université de Lodz

Auteurs

DOI :

https://doi.org/10.18778/2450-4491.03.13

Mots-clés :

-

Résumé

-

Bibliographies de l'auteur

Izabela Kamińska-Jatczak, Uniwersytet Łódzki, Wydział Nauk o Wychowaniu, Katedra Pedagogiki Społecznej

Magister, asystentka w Katedrze Pedagogiki Społecznej na Wydziale Nauk o Wychowaniu Uniwersytetu Łódzkiego. Zainteresowania badawcze: analiza aktywności, tożsamości konstruowanych w polu pracy socjalnej; paradoksy/dylematy działania profesjonalnego. Przygotowywana rozprawa doktorska dotyczy tożsamości profesjonalnej asystentów rodziny.

Elżbieta Skoczylas-Namielska

Doktor, adiunkt w Katedrze Pedagogiki Społecznej na Wydziale Nauk o Wychowaniu Uniwersytetu Łódzkiego. Zainteresowania badawcze: życie codzienne osób starszych oraz organizacje społeczne zorientowane na pracę z rodziną.

Références

Bachelard G. (2002) Kształtowanie się umysłu naukowego. Przyczynek do psychoanalizy wiedzy obiektywnej, tłum. D. Leszczyński, Gdańsk, Słowo/obraz/terytoria.
View in Google Scholar

Barbier J.-M. (2016) Leksykon analizy aktywności. Konceptualizacje zwyczajowych pojęć, przeł. i oprac. E. Marynowicz-Hetka, Łódź, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego.
View in Google Scholar

Dewey J. (1988) Jak myślimy, tłum. Z. Bastgenówna, Warszawa, PWN.
View in Google Scholar

Heidegger M. (2000) Co zwie się myśleniem?, tłum. J. Mizera, Warszawa, Wydawnictwo Naukowe PWN.
View in Google Scholar

Kozielecki J. (1981) Psychologiczna teoria samowiedzy, Warszawa, PWN.
View in Google Scholar

Łukowski P. (2012) Logika praktyczna z elementami wiedzy o manipulacji, Warszawa, Wydawnictwo Wolters Kluwer SA.
View in Google Scholar

Marynowicz-Hetka E. (2006) Pedagogika społeczna. Podręcznik akademicki, Warszawa, Wydawnictwo Naukowe PWN.
View in Google Scholar

Marynowicz-Hetka E. (2016) Posłowie: Konceptualizacje zwyczajowych ram myślenia o aktywności – na marginesie pracy nad tekstem w: J.-M. Barbier (2016) Leksykon analizy aktywności. Konceptualizacje zwyczajowych pojęć, przeł. i oprac. E. Marynowicz-Hetka, Łódź, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, s. 271–289.
View in Google Scholar

Okoń W. (2007) Nowy słownik pedagogiczny, Warszawa, Wydawnictwo Akademickie „Żak”.
View in Google Scholar

Ricoeur P. (1989) Język jako dyskurs, tłum. K. Rosner w: Ricoeur P., Język, tekst, interpretacja: wybór pism, tłum. P. Graff, K. Rosner, wybór i wstęp K. Rosner, Warszawa, Państwowy Instytut Wydawniczy, s. 65–95.
View in Google Scholar

Ricoeur P. ([1990] 2003) O sobie samym jako innym, przeł. B. Chełstowski, Warszawa, Wydawnictwo Naukowe PWN.
View in Google Scholar

Roth P. (2016) Konające zwierzę, tłum. J. Kozak, Kraków, Wydawnictwo Literackie.
View in Google Scholar

Suchodolski B. (1980) Heleny Radlińskiej koncepcja wychowania jako poszukiwania sił i pomocy w rozwoju, „Człowiek w Pracy i w Osiedlu”, nr 2/92/XIX, 3/93/XIX, numer tematyczny Pedagogika społeczna Heleny Radlińskiej, I. Lepalczyk, J. Badura (red.), s. 35–40.
View in Google Scholar

Urbaniak-Zając D. (2016) W poszukiwaniu teorii działania profesjonalnego pedagogów. Badania rekonstrukcyjne, Kraków, Oficyna Wydawnicza „Impuls”.
View in Google Scholar

Witkiewicz S. I. (1921) Tumor mózgowicz. Dramat w 3 aktach z prologiem, Kraków, Spółka Wydawnicza „Fala” sp. z o.o.
View in Google Scholar

Witkowski L. (2016) Konteksty i elementy ekologii umysłu, idei i wychowania według Gregory’ego Batesona w: Humanistyczne wyzwania ekologii umysłu: Gregory Bateson w Polsce, M. Jaworska-Witkowska, L. Witkowski (red.), Warszawa, Fundacja na rzecz Myślenia im. Barbary Skargi.
View in Google Scholar

Téléchargements

Publiée

2016-12-20

Comment citer

Kamińska-Jatczak, I., & Skoczylas-Namielska, E. (2016). Pédagogie Sociale à l’Université de Lodz : le passé – le présent – le futur : la clôture des célébrations du 70 anniversaire de la Chaire de Pédagogie Sociale à l’Université de Lodz. Nauki O Wychowaniu. Studia Interdyscyplinarne, 3(2), 215–232. https://doi.org/10.18778/2450-4491.03.13

Articles les plus lus par le même auteur ou la même autrice