Choćby i niedoskonale: Nauki pobrane z trzydziestu lat nauczania

Auteurs

  • Andrew Pudewa Institute for Excellence in Writing, Locust Grove, USA

DOI :

https://doi.org/10.18778/2450-4491.12.17

Mots-clés :

edukacja, zasady, pedeutologia, pedagogika

Résumé

Autor oryginału w eseistycznym stylu prezentuje siedem podstawowych zasad adekwatnego uprawiania edukacji, jakie płyną z jego osobistych nauczycielskich doświadczeń. Są to zasady zarówno pedeutologiczne, jak i pedagogiczne, w tym metodyczne oraz relacyjne, niestety rzadko w praktyce wdrażane.

Biographie de l'auteur

Andrew Pudewa, Institute for Excellence in Writing, Locust Grove, USA

Pudewa Andrew – jest założycielem i dyrektorem znanego amerykańskiego Institute for Excellence in Writing (Instytutu na rzecz Doskonałości w Pisaniu) i ojcem siódemki dzieci. Ukończył światowej renomy The Talent Education Research Institute (Instytut Badań nad Rozwijaniem Talentu) Shinichi Suzukiego w Japonii, ma też certyfikat z zakresu rozwijania dziecięcej inteligencji, wydany przez nie mniej sławny Institutes for the Achievement of Human Potential (Instytut Osiągania Potencjału Ludzkich Możliwości) w Filadelfii, założony przez Glenna Domana i Carla Delacato.

Références

Christodoulou D. (2014) Seven Myths about Education, London, Routledge.
View in Google Scholar DOI: https://doi.org/10.4324/9781315797397

DeMille O. (2009) A Thomas Jefferson Education, TJED.org
View in Google Scholar

Gatto J. T. (1992) Dumbing Us Down. The Hidden Curriculum of Compulsory Schooling, Gabriola Island, New Society Publishers.
View in Google Scholar

Linden M. J., Whimbey A. (1990) Why Johnny Can’t Write: How to Improve Writing Skills, London, Routledge.
View in Google Scholar

Téléchargements

Publiée

2021-06-14

Comment citer

Pudewa, A. (2021). Choćby i niedoskonale: Nauki pobrane z trzydziestu lat nauczania. Nauki O Wychowaniu. Studia Interdyscyplinarne, 12(1), 260–276. https://doi.org/10.18778/2450-4491.12.17