Dysleksja na lekcji języka polskiego jako obcego

Autor

  • Urszula Bielecka Uniwersytet Warszawski, Wydział Filologii Polskiej, Centrum Języka Polskiego i Kultury Polskiej dla Cudzoziemców „Polonicum” image/svg+xml

DOI:

https://doi.org/10.18778/0860-6587.21.12

Słowa kluczowe:

dysleksja, specyficzne problemy, przetwarzanie fonologiczne, transparentność

Abstrakt

W artykule pokazano, w jaki sposób dysleksja rozwojowa wpływa na efektywność przyswajania języka polskiego jako obcego i jak może oddziaływać na postawę psychiczną uczącego się. Tekst jest próbą odpowiedzi na pytanie o rolę nauczyciela w procesie dydaktycznym, w którym uczestniczą dyslektyczni studenci. Zawiera także propozycje ćwiczeń ułatwiających akwizycję języka.

Bibliografia

Bogdanowicz K., 2011, Dysleksja a nauczanie języków obcych. Przewodnik dla nauczycieli i rodziców uczniów z dysleksją, Gdańsk.
Google Scholar

Krasowicz-Kupis G., 2009, Psychologia dysleksji, Warszawa.
Google Scholar

Nijakowska J., 2011, Język obcy dla ucznia z dysleksją, [w:] Nauka języka obcego w perspektywie ucznia, red. H. Komorowska, Warszawa, s. 312–331.
Google Scholar

Zawadka J., 2013, Uczeń z dysleksją na lektoracie języka polskiego jako obcego, [w:] Edukacja Międzykulturowa. Forum Glottodydaktyczne. Materiały z Konferencji Naukowej, red. A. Rabczuk, Warszawa.
Google Scholar

Ziemnicka M., 2013, Moje dziecko i dysleksja. Poradnik dla polskich rodziców mieszkających w Wielkiej Brytanii, DysLang i EduBridge.
Google Scholar

http://dysleksjakrakow.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=41:nowa-diagnozadysleksji&catid=4:info-do-warto-przeczytac&Itemid=21, [2013].
Google Scholar

Pobrania

Opublikowane

2014-01-01

Jak cytować

Bielecka, U. (2014). Dysleksja na lekcji języka polskiego jako obcego. Acta Universitatis Lodziensis. Kształcenie Polonistyczne Cudzoziemców, 21, 129–135. https://doi.org/10.18778/0860-6587.21.12