Old media in a defensive mode? Meaning and functions of course books for students learning Polish as a foreign language in the digital media sphere

Authors

  • Miłosz Babecki Uniwersytet Warmińsko-Mazurski, Instytut Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej, Zakład Filmu i Nowych Mediów image/svg+xml

DOI:

https://doi.org/10.18778/0860-6587.21.24

Keywords:

the Polish language, traditional media, new media, Internet environment, virtualization, tactical media

Abstract

Nowadays, smartphones and tablets include software which enables their users to communicate (on a very basic level) in languages they do not actually speak. And however this kind of communication does not support socialization, some users treat such a language like a tool (especially if it is very difficult to learn). When this tool seems to be ineffective, the users search for an effective one. This instrumentalized perspective is a starting point for the author to discuss the role of course books for those foreign students studying Polish who belong to the generation C – computer-oriented young people, for whom the Internet is a source of every sort of knowledge. 

References

Babecki M., 2010, Geneza pornografizacji przekazu w cyfrowej rozrywce krzemowych Kolumbów. Przypadek polski, „Media – Kultura Komunikacja Społeczna”, nr 6.
Google Scholar

Baldry A., Thibault P.J., 2006, Multimodal transcription and text analysis, London.
Google Scholar

Beliczyński J., 1999, Planowanie mediów w zarządzaniu reklamą, Kraków.
Google Scholar

Bretz R., 1971, A taxonomy of communication media, New Jersey.
Google Scholar

Golka M., 2008, Socjologia kultury, Warszawa.
Google Scholar

Grzenia J., 2012, Komunikacja językowa w Internecie, Warszawa.
Google Scholar

Hague P., 2006, Badania marketingowe w praktyce. Planowanie, metodologia i ocena wyników, Gliwice.
Google Scholar

Jenkins F., 1992, Textual poachers. Television fans and participatory culture, New York.
Google Scholar

Komorowska H., 1999, O programach prawie wszystko, Warszawa.
Google Scholar

Levinson P., 1999, Miękkie ostrze. Naturalna historia i przyszłość rewolucji informacyjnej, Warszawa.
Google Scholar

Lievrouw L., 2012, Media alternatywne i zaangażowane, Warszawa.
Google Scholar

Mencwel A., 2006, Ekwiwalencja zamiast reprezentacji, „Przegląd Kulturoznawczy”, nr 1.
Google Scholar

Pickett P,. 2014, Who is generation C [online], http://www.jobsearchtech.about.com/od/techindustrybasics/a/Generation_C.htm [16.03.2014].
Google Scholar

Prensky M., 2001, Digital natives, digital immigrants [online], http://www.nnstoy.org/download/technology/DigitalNatives-DigitalImmigrants.pdf [20.04.2014].
Google Scholar

Schell J., 2008, The art of game design, New York.
Google Scholar

Sitarski P., 2002, Rozmowa z cyfrowym cieniem. Model komunikacyjny rzeczywistości wirtualnej, Kraków.
Google Scholar

Tadeusiewicz R., 2002, Społeczność Internetu, Warszawa.
Google Scholar

Tapscott D., 2010, Cyfrowa dorosłość, Warszawa.
Google Scholar

Welsch W., 2005, Estetyka poza estetyką. O nową postać estetyki, Kraków.
Google Scholar

Published

2014-01-01

How to Cite

Babecki, M. (2014). Old media in a defensive mode? Meaning and functions of course books for students learning Polish as a foreign language in the digital media sphere. Acta Universitatis Lodziensis. Kształcenie Polonistyczne Cudzoziemców, 21. https://doi.org/10.18778/0860-6587.21.24