The project of a summary of course lectures for teaching Polish as a foreign language at the B2 level and the theory of connectivism and new technologies

Authors

  • Anna Trębska-Kerntopf UMCS Centrum Języka i Kultury Polskiej dla Polonii i Cudzoziemców image/svg+xml

DOI:

https://doi.org/10.18778/0860-6587.21.17

Keywords:

connectivism, new technologies, a set of rules, summary of course lectures, project

Abstract

In the theoretical part, the article discusses the foundations of the theory of connetivism and presents the use of new technologies in modern education. In the practical part, it presents the process of preparing a summary of course lectures at the B2 level in the Polish Language and Culture Centre for Polish People from Abroad and Foreigners UMCS in Lublin.

References

Babecki M., 2014, Stare media w defensywie? Znaczenie i funkcje podręcznika do nauczania JPJO w media sferze nowych mediów, artykuł w niniejszym tomie, Łódź.
Google Scholar

Krzywka W., Interface człowiek maszyna + co warto zminiaturyzować: sixth sense, http://www.fuw.edu.pl/~szczytko/NT/Sprawozdania2010/Wojciech_Krzykwa_sixth_sense.pdf [07.05.2014].
Google Scholar

Polak M., Konektywizm – połącz się, aby się uczyć, http://www.edunews.pl/badania-i-debaty/badania/1068 [04.01.2013].
Google Scholar

Polak M., „Wykorzystujemy szeroko webguesty w nauczaniu”, http://www.edunews.pl/narzedzia-i-projekty/narzedzia-edukacyjne/2554-wykorzystujmy-szeroko-webquesty-w-nauczaniu [22.02.2014].
Google Scholar

Trębska-Kerntopf A., 2013, Zastosowanie teorii inteligencji wielorakich Howarda Gardnera w glottodydaktyce polonistycznej, [w:] Sukcesy, problemy, wyzwania w nauczaniu języka polskiego jako obcego, Poznańskie Towarzystwo Przyjaciół Nauk, Wydział Filologiczno-Filozoficzny Prace Komisji Językoznawczej, t. 62, red. A. Mielczarek, A. Roter-Bourkane, M. Zduniak-Wiktorowicz, Poznań, s. 139–164.
Google Scholar

Żydek-Bednarczuk U., 2013, Komunikacja internetowa, [w:] 70 lat współczesnej polszczyzny. Zjawiska. Procesy. Tendencje. Księga jubileuszowa dedykowana profesorowi Janowi Mazurowi, red. A. Dunin-Dudkowska, A. Małyska, Lublin, s. 439-461.
Google Scholar

Żylińska M., Nowe technologie w nauczaniu języków obcych, http://www.edunews.pl/system-edukacji/szkoly/2557-nowe-technologie-w-nauczaniu-jezykow-obcych [18.04.2014].
Google Scholar

http://pl.wikipedia.org/wiki/Konektywizm [18.04.2014].
Google Scholar

http://pl.wikipedia.org/wiki/Massachusetts_Institute_of_Technology [07.05.2014].
Google Scholar

Published

2014-01-01

How to Cite

Trębska-Kerntopf, A. (2014). The project of a summary of course lectures for teaching Polish as a foreign language at the B2 level and the theory of connectivism and new technologies. Acta Universitatis Lodziensis. Kształcenie Polonistyczne Cudzoziemców, 21, 177–201. https://doi.org/10.18778/0860-6587.21.17