How and what do textbook Poles celebrate?
DOI:
https://doi.org/10.18778/0860-6587.21.16Keywords:
Polish as a foreign language, textbook in Polish as a foreign language, glottodidactis, Polish holidays, linguistic worldview/ linguistic view of the Polish peopleAbstract
The article presents the results of a study of Polish as a foreign language textbooks to teach (levels A1–C2) focused on the content of information about how Poles celebrate holidays. The material allowed to answer the following questions: which holidays Polish people in Polish as a foreign language course books celebrate and what are the habits associated with these holidays. The second part of the article compares the results of the textbooks analyses with social research and statistics.
References
Bajor E., Madej E., 2006, Wśród ludzi i ich spraw. Kurs języka polskiego jako obcego dla humanistów (poziom średnio zaawansowany), Warszawa–Łódź.
Google Scholar
Burkat A., Jasińska A., 2007, Hurra!!! Po polsku 2. Zeszyt ćwiczeń, Kraków.
Google Scholar
Dąbrowska A., Łobodzińska R., 1998, Polski dla cudzoziemców, Wrocław.
Google Scholar
Kita M., Skudrzyk A., 2009, Człowiek i jego świat w słowach i tekstach, Katowice.
Google Scholar
Kubiak B., 2009a, Na łamach prasy cz. I. Podręcznik do nauki języka polskiego. Rozumienie tekstu czytanego dla cudzoziemców, Kraków.
Google Scholar
Kubiak B., 2009b, Na łamach prasy cz. II. Podręcznik do nauki języka polskiego. Rozumienie tekstu czytanego dla cudzoziemców, Kraków.
Google Scholar
Ligara B., 1990, Rendez-vous z kulturą polską. Podręcznik języka polskiego dla humanistów. Kurs dla zaawansowanych, cz. II, Kraków.
Google Scholar
Małolepsza M., Szymkiewicz A., 2006, Hurra!!! Po polsku 1. Podręcznik studenta, Kraków.
Google Scholar
Seretny A., 2007, Kto czyta – nie błądzi, Podręcznik do nauki języka polskiego. Ćwiczenia rozwijające sprawność czytania, Kraków.
Google Scholar
Szelc-Mays M., Rybicka E., 1997, Słowa i słówka. Podręcznik do nauczania słownictwa i gramatyki dla początkujących, Kraków.
Google Scholar
Stempek I., Stelmach A., Dawidek S., Szymkiewicz A., 2011, Polski, krok po kroku. Poziom A1,Kraków.
Google Scholar
Stempek I., Stelmach A., 2012, Polski, krok po kroku. Poziom A2, Kraków.
Google Scholar
www.kng.uni.lodz.pl [20.04.2014]
Google Scholar
www.sjpik.uni.wroc.pl/index.php?id=53 [20.04.2014]
Google Scholar
http://kosciol.blox.pl/2009/07/Ile-jest-w-Polsce-katolikow.html [16.02.2014]
Google Scholar
http://polska.pl/polska/1,125331,11433359,Polska___tradycje_i_swieta.html [16.02.2014]
Google Scholar
http://www.cbos.pl/SPISKOM.POL/2011/K_163_11.PDF [16.02.2014]
Google Scholar
http://www.cbos.pl/SPISKOM.POL/2013/K_175_13.PDF [16.02.2014]
Google Scholar
http://www.cbos.pl/SPISKOM.POL/2012/K_046_12.PDF [16.02.2014]
Google Scholar
DOI: https://doi.org/10.1088/1475-7516/2012/02/046
http://cbos.pl/SPISKOM.POL/2013/K_019_13.PDF [16.02.2014]
Google Scholar
DOI: https://doi.org/10.1088/1475-7516/2013/02/019
http://wyborcza.pl/duzyformat/1,134720,14940484,9__Polakow_czci_niepodleglosc_uroczystym_obiadem.html [16.02.2014]
Google Scholar
Piekot T., Żurek A., 2008, Ideologie w podręcznikach do nauczania języka polskiego jako obcego,[w:] Ideologie w słowach i obrazach, red. I. Kamińska-Szmaj i in., Wrocław, s. 206–218.
Google Scholar
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.

