About the roles and the characteristic features of a good Polish language teacher – based on students’ opinions

Authors

  • Maria Rółkowska Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie, Instytut Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej, Centrum Kultury i Języka Polskiego dla Cudzoziemców oraz Zakład Kultury Mediów image/svg+xml

DOI:

https://doi.org/10.18778/0860-6587.21.10

Keywords:

teaching Polish as a foreign language, the roles of a Polish language teacher, the characteristic features of a Polish language teacher, students’ opinions, intercultural communication

Abstract

The purpose of this article is to present, what are, according to the Polish language learners at A1-A2 level in Poland, the roles and the characteristics features of Polish language teacher. The opinions of 55 students from 9 countries were collected during the lessons or by e-mail. On the basis of the collected material, there has been created a Decalogue for lecturers working mainly with the students who starting to learn Polish as a foreign language (but also useful and effective for language teaching at higher levels).

References

Hofstede G., Hofstede G.J., 2007, Kultury i organizacje. Zaprogramowanie umysłu, Warszawa.
Google Scholar

Miodunka W., 2006, Cześć, jak się masz? Część I: Spotykamy się w Polsce, Kraków.
Google Scholar

Pirie D.A., 1997 Dziesięcioro przykazań dla nauczyciela języka polskiego jako obcego, [w:], Nauczanie języka polskiego jako obcego. Materiały z pierwszej konferencji polonistów zagranicznych i polskich zwołanej z inicjatywy grupy „Bristol” do Instytutu Polonijnego UJ, red. W. Miodunka, Kraków, s. 247.
Google Scholar

Published

2014-01-01

How to Cite

Rółkowska, M. (2014). About the roles and the characteristic features of a good Polish language teacher – based on students’ opinions. Acta Universitatis Lodziensis. Kształcenie Polonistyczne Cudzoziemców, 21, 109–117. https://doi.org/10.18778/0860-6587.21.10