Koncepcja skryptu wokół Polski i Polaków do nauczania JPJO na poziomie średnim B2 w świetle teorii konektywizmu i nowych technologii

Autor

  • Anna Trębska-Kerntopf UMCS Centrum Języka i Kultury Polskiej dla Polonii i Cudzoziemców image/svg+xml

DOI:

https://doi.org/10.18778/0860-6587.21.17

Słowa kluczowe:

konektywizm, nowe technologie, pakiet zasad, skrypt, projekt

Abstrakt

W części teoretycznej niniejszego artykułu przedstawiono najważniejsze założenia teorii konektywizmu oraz zaprezentowano udział nowych technologii w nowoczesnej edukacji. W części praktycznej natomiast został opisany przebieg projektu – przygotowania skryptu do nauczania języka polskiego jako obcego w Centrum Języka i Kultury Polskiej dla Polonii i Cudzoziemców Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej (dalej: CJKP UMCS) w Lublinie na poziomie średnim B2.  

Bibliografia

Babecki M., 2014, Stare media w defensywie? Znaczenie i funkcje podręcznika do nauczania JPJO w media sferze nowych mediów, artykuł w niniejszym tomie, Łódź.
Google Scholar

Krzywka W., Interface człowiek maszyna + co warto zminiaturyzować: sixth sense, http://www.fuw.edu.pl/~szczytko/NT/Sprawozdania2010/Wojciech_Krzykwa_sixth_sense.pdf [07.05.2014].
Google Scholar

Polak M., Konektywizm – połącz się, aby się uczyć, http://www.edunews.pl/badania-i-debaty/badania/1068 [04.01.2013].
Google Scholar

Polak M., „Wykorzystujemy szeroko webguesty w nauczaniu”, http://www.edunews.pl/narzedzia-i-projekty/narzedzia-edukacyjne/2554-wykorzystujmy-szeroko-webquesty-w-nauczaniu [22.02.2014].
Google Scholar

Trębska-Kerntopf A., 2013, Zastosowanie teorii inteligencji wielorakich Howarda Gardnera w glottodydaktyce polonistycznej, [w:] Sukcesy, problemy, wyzwania w nauczaniu języka polskiego jako obcego, Poznańskie Towarzystwo Przyjaciół Nauk, Wydział Filologiczno-Filozoficzny Prace Komisji Językoznawczej, t. 62, red. A. Mielczarek, A. Roter-Bourkane, M. Zduniak-Wiktorowicz, Poznań, s. 139–164.
Google Scholar

Żydek-Bednarczuk U., 2013, Komunikacja internetowa, [w:] 70 lat współczesnej polszczyzny. Zjawiska. Procesy. Tendencje. Księga jubileuszowa dedykowana profesorowi Janowi Mazurowi, red. A. Dunin-Dudkowska, A. Małyska, Lublin, s. 439-461.
Google Scholar

Żylińska M., Nowe technologie w nauczaniu języków obcych, http://www.edunews.pl/system-edukacji/szkoly/2557-nowe-technologie-w-nauczaniu-jezykow-obcych [18.04.2014].
Google Scholar

http://pl.wikipedia.org/wiki/Konektywizm [18.04.2014].
Google Scholar

http://pl.wikipedia.org/wiki/Massachusetts_Institute_of_Technology [07.05.2014].
Google Scholar

Pobrania

Opublikowane

2014-01-01

Jak cytować

Trębska-Kerntopf, A. (2014). Koncepcja skryptu wokół Polski i Polaków do nauczania JPJO na poziomie średnim B2 w świetle teorii konektywizmu i nowych technologii. Acta Universitatis Lodziensis. Kształcenie Polonistyczne Cudzoziemców, 21, 177–201. https://doi.org/10.18778/0860-6587.21.17