Historia prawa historii prawa w Anglii i Walii

Autor

DOI:

https://doi.org/10.18778/0208-6069.99.07

Słowa kluczowe:

edukacja prawnicza, historia prawa, uniwersytety, Anglia i Walia, nauka prawa

Abstrakt

W artykule przedstawiany jest rozwój nauki historii prawa jako przedmiotu nauczanego na angielskich i walijskich wydziałach prawa. Wskazuje się w nim ogólnie na przemiany edukacji uniwersyteckiej, a w szczególności na zmiany zachodzące w zakresie nauki prawa, a także na to, jak te zmiany wpływają na poszczególne przedmioty studiów. Opierając się na badaniach empirycznych oraz osobistych przemyśleniach związanych z własnymi doświadczeniami, artykuł kończy się przedstawieniem przypuszczeń dotyczących możliwych konsekwencji, tak pozytywnych jak i negatywnych, które mogą ujawnić się, gdy uniwersytety w Anglii i Walii wydobędą się z niepewności okresu pandemii COVID-19, w trakcie której artykuł został napisany.

Pobrania

Brak dostępnych danych do wyświetlenia.

Bibliografia

Baker, John H. 1979. The Teaching of English Legal History in the United Kingdom (excluding Scotland). Unpublished Discussion Paper held by the author.
Google Scholar

Butterfield, Hebert. 1931. The Whig Interpretation of History. London: George Bell & Sons.
Google Scholar

Churchill, David. 2018. “History, periodization and the character of contemporary crime control.” Criminology and Criminal Justice 18(4): 475–492. https://doi.org/10.1177/1748895818811905
Google Scholar DOI: https://doi.org/10.1177/1748895818811905

Denvir Catrina. Ed. 2020. Modernising Legal Education. Cambridge: Cambridge University Press. https://doi.org/10.1017/9781108663311
Google Scholar DOI: https://doi.org/10.1017/9781108663311

Ireland, Richard W. 2015. “Why Everything We Know About Criminal Justice History is Wrong.” Law, Crime and History 5(1): 130–142.
Google Scholar

Jenkins, Dafydd. 2003. “Legal History at Aberystwyth.” Cambrian Law Review 34: 27–55.
Google Scholar

Lawrence, Paul. 2018. “Historical criminology and the explanatory power of the past.” Criminology and Criminal Justice 18(4): 493–511. https://doi.org/10.1177/1748895818794237
Google Scholar DOI: https://doi.org/10.1177/1748895818794237

Ormrod, Roger. 1971. The Report of the Committee on Legal Education [“The Ormrod Committee”]. Cmnd 4595. S.l.
Google Scholar

Polden, Patrick. 2010. “The Education of Lawyers.” In The Oxford History of the Laws of England. Edited by William Cornish, J. Stuart Anderson, Ray Cocks, Michael Lobban, Patrick Polden, Keith Smith. 1175–1201. Oxford: Oxford University Press. https://doi.org/10.1093/acprof:oso/9780199258819.003.0034
Google Scholar DOI: https://doi.org/10.1093/acprof:oso/9780199258819.003.0034

Sandberg, Russell. 2021. Subversive Legal History: A Manifesto for the Future of Legal History. London and New York: Routledge. https://doi.org/10.4324/9780429200618
Google Scholar DOI: https://doi.org/10.4324/9780429200618

Slatter Michele. Richard W. Ireland. 1985. “Report on legal history in the universities and polytechnics of the United Kingdom.” Journal of Legal History 6: 214–232. https://doi.org/10.1080/01440368508530839
Google Scholar DOI: https://doi.org/10.1080/01440368508530839

Twining, William. 1994. Blackstone’s Tower: The English Law School. London: Stevens & Sons/Sweet & Maxwell.
Google Scholar

Watkin, Thomas G. 2012. The Legal History of Wales. Cardiff: University of Wales Press.
Google Scholar

Williams, Melanie. 2003. “John Van Druten – A Lawyer Drawn To Fame: From ‘Aber Bay’ to Cabaret.” Cambrian Law Review 34: 71–82.
Google Scholar

Yeomans, Henry. 2018. “Historical context and the criminological imagination: Towards a three-dimensional criminology.” Criminology and Criminal Justice 18(4): 456–474. https://doi.org/10.1177/1748895818812995
Google Scholar DOI: https://doi.org/10.1177/1748895818812995

Opublikowane

2022-06-30

Jak cytować

Ireland, R. W. (2022). Historia prawa historii prawa w Anglii i Walii. Acta Universitatis Lodziensis. Folia Iuridica, 99, 99–111. https://doi.org/10.18778/0208-6069.99.07