Historia prawa historii prawa w Anglii i Walii
DOI:
https://doi.org/10.18778/0208-6069.99.07Słowa kluczowe:
edukacja prawnicza, historia prawa, uniwersytety, Anglia i Walia, nauka prawaAbstrakt
W artykule przedstawiany jest rozwój nauki historii prawa jako przedmiotu nauczanego na angielskich i walijskich wydziałach prawa. Wskazuje się w nim ogólnie na przemiany edukacji uniwersyteckiej, a w szczególności na zmiany zachodzące w zakresie nauki prawa, a także na to, jak te zmiany wpływają na poszczególne przedmioty studiów. Opierając się na badaniach empirycznych oraz osobistych przemyśleniach związanych z własnymi doświadczeniami, artykuł kończy się przedstawieniem przypuszczeń dotyczących możliwych konsekwencji, tak pozytywnych jak i negatywnych, które mogą ujawnić się, gdy uniwersytety w Anglii i Walii wydobędą się z niepewności okresu pandemii COVID-19, w trakcie której artykuł został napisany.
Pobrania
Bibliografia
Baker, John H. 1979. The Teaching of English Legal History in the United Kingdom (excluding Scotland). Unpublished Discussion Paper held by the author.
Google Scholar
Butterfield, Hebert. 1931. The Whig Interpretation of History. London: George Bell & Sons.
Google Scholar
Churchill, David. 2018. “History, periodization and the character of contemporary crime control.” Criminology and Criminal Justice 18(4): 475–492. https://doi.org/10.1177/1748895818811905
Google Scholar
DOI: https://doi.org/10.1177/1748895818811905
Denvir Catrina. Ed. 2020. Modernising Legal Education. Cambridge: Cambridge University Press. https://doi.org/10.1017/9781108663311
Google Scholar
DOI: https://doi.org/10.1017/9781108663311
Ireland, Richard W. 2015. “Why Everything We Know About Criminal Justice History is Wrong.” Law, Crime and History 5(1): 130–142.
Google Scholar
Jenkins, Dafydd. 2003. “Legal History at Aberystwyth.” Cambrian Law Review 34: 27–55.
Google Scholar
Lawrence, Paul. 2018. “Historical criminology and the explanatory power of the past.” Criminology and Criminal Justice 18(4): 493–511. https://doi.org/10.1177/1748895818794237
Google Scholar
DOI: https://doi.org/10.1177/1748895818794237
Ormrod, Roger. 1971. The Report of the Committee on Legal Education [“The Ormrod Committee”]. Cmnd 4595. S.l.
Google Scholar
Polden, Patrick. 2010. “The Education of Lawyers.” In The Oxford History of the Laws of England. Edited by William Cornish, J. Stuart Anderson, Ray Cocks, Michael Lobban, Patrick Polden, Keith Smith. 1175–1201. Oxford: Oxford University Press. https://doi.org/10.1093/acprof:oso/9780199258819.003.0034
Google Scholar
DOI: https://doi.org/10.1093/acprof:oso/9780199258819.003.0034
Sandberg, Russell. 2021. Subversive Legal History: A Manifesto for the Future of Legal History. London and New York: Routledge. https://doi.org/10.4324/9780429200618
Google Scholar
DOI: https://doi.org/10.4324/9780429200618
Slatter Michele. Richard W. Ireland. 1985. “Report on legal history in the universities and polytechnics of the United Kingdom.” Journal of Legal History 6: 214–232. https://doi.org/10.1080/01440368508530839
Google Scholar
DOI: https://doi.org/10.1080/01440368508530839
Twining, William. 1994. Blackstone’s Tower: The English Law School. London: Stevens & Sons/Sweet & Maxwell.
Google Scholar
Watkin, Thomas G. 2012. The Legal History of Wales. Cardiff: University of Wales Press.
Google Scholar
Williams, Melanie. 2003. “John Van Druten – A Lawyer Drawn To Fame: From ‘Aber Bay’ to Cabaret.” Cambrian Law Review 34: 71–82.
Google Scholar
Yeomans, Henry. 2018. “Historical context and the criminological imagination: Towards a three-dimensional criminology.” Criminology and Criminal Justice 18(4): 456–474. https://doi.org/10.1177/1748895818812995
Google Scholar
DOI: https://doi.org/10.1177/1748895818812995
Pobrania
Opublikowane
Jak cytować
Numer
Dział
Licencja
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.