Zagadnienia słowotwórcze w wybranych podręcznikach do nauczania języków słoweńskiego i polskiego jako obcych

Autor

  • Boris Kern Uniwersytet w Lublanie, Wydział Filozoficzny, Instytut Slawistyki, Katedra Języka Polskiego i Literarury image/svg+xml

DOI:

https://doi.org/10.18778/0860-6587.21.19

Słowa kluczowe:

glottodydaktyka, słowotwórstwo, podręczniki do nauczania języka jako obcego

Abstrakt

Tematem niniejszego artykułu jest przedstawienie zagadnień słowotwórczych w wybranych podręcznikach do nauczania języka słoweńskiego i polskiego jako obcego – zarówno pod względem sposobów, jak i frekwencji poruszania tej problematyki. Na egzaminach certyfikatowych z języka słoweńskiego i polskiego jako obcego od kandydatów oczekuje się m.in. rozpoznawania mechanizmów słowotwórczych danego języka w praktyce, dlatego celem artykułu jest też sprawdzenie, czy sposób prezentowania tych zagadnień w podręcznikach pozostaje we właściwej relacji z wymaganiami egzaminacyjnymi.

Bibliografia

Balteiro I., 2011, Awareness of L1 and L2 Word-formation Mechanisms for the Development of a More Autonomous L2 Learner, „Porta Linguarium”, nr 15, s. 25–34.
Google Scholar DOI: https://doi.org/10.30827/Digibug.31981

Ferbežar I., Bajec B., 2004, Priročnik za avtorje testnih gradiv, Lublana.
Google Scholar

Gaze M., 2013, Miejsce słowotwórstwa w nauczaniu języka polskiego jako obcego. Praca magisterska, Łódź.
Google Scholar

Kern B., 2010, Stopenjsko besedotvorje, „Slavistična revija” 58, nr 3, s. 335–348.
Google Scholar

Kržišnik E., 2000, Posredovanje slovniščnega znanja v učbenikih slovenščine kot drugega/tujega jezika, [w:] Zbornik za učitelje slovenščine kot drugega/tujega jezika, Skripta 4, red. A. Vidovič Muha, Lublana, s. 7–14.
Google Scholar

Tahaineh Y., 2012, The Awareness of the English Word-formation Mechanisms is a Necessity to Make an Autonomous L2 Learner in EFL Context, „Journal of Language Teaching and Research”, nr. 6, s. 1105–1113.
Google Scholar DOI: https://doi.org/10.4304/jltr.3.6.1105-1113

Zorman A., 1998, Vloga slovnice pri učenju in poučevanju tujega jezika, [w:] I. Štrukelj, Uporabno jezikoslovje, Lublana, s. 199–205.
Google Scholar

Pobrania

Opublikowane

2014-01-01

Jak cytować

Kern, B. (2014). Zagadnienia słowotwórcze w wybranych podręcznikach do nauczania języków słoweńskiego i polskiego jako obcych. Acta Universitatis Lodziensis. Kształcenie Polonistyczne Cudzoziemców, 21, 211–220. https://doi.org/10.18778/0860-6587.21.19