Projekt „LiMe – Languages in Media” — jak materiały medialne mogą wspierać Migrantów i ich nauczycieli w edukacji językowej
DOI:
https://doi.org/10.18778/0860-6587.21.15Słowa kluczowe:
glottodydaktyka, projekt „LiMe – Languages in Media”, nauczanie językowe migrantówAbstrakt
W artykule opisano ideę i postęp prac oraz zamierzone cele projektu europejskiego „LiMe – Languages in Media”. Projekt ten zakłada stworzenie platformy edukacyjnej moodle wspierającej proces nauczania/ uczenia się migrantów języka kraju osiedlenia, za pomocą umiejętnego wykorzystania autentycznych materiałów medialnych. Autorzy projektu widzą również w materiałach medialnych ogromne źródło adaptacji kulturowej migrantów. Rezultatem projektu będzie stworzenie gotowych scenariuszy lekcji w oparciu o konkretne materiały medialne dla poziomu A2–B2 w pięciu językach europejskich oraz zestawu ćwiczeń dla migrantów, wspomagających ich w lepszym rozumieniu i pełnym odbiorze materiałów medialnych.
Bibliografia
Gajda J., 2005, Media w edukacji, Kraków.
Google Scholar
Ohm, U., 2010, Medium, das/Medien, [w:] Fachlexicon Deutch als Fremd- und Zweitsprache, red. H. Barkowski & H-J Krumm, Tübingen: Gunter Narr.
Google Scholar
http://www.languages-in-media.eu/sites/default/files/LiMe_WP2_Final%20summary%20report.pdf
Google Scholar
Pobrania
Opublikowane
Jak cytować
Numer
Dział
Licencja

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.

