Dyslexia in Polish as a foreign language classroom
DOI:
https://doi.org/10.18778/0860-6587.21.12Keywords:
dyslexia, specific problems, phonological processing, transparencyAbstract
The article presents the influence of dyslexia on the process of the Polish language acquisition as well as a student’s psychical attitude during the process of learning. The author offers some helpful exercises and also attempts to answer to the question about the teacher’s input in supporting students and helping them to succeed despite helping their specific disorders.
References
Bogdanowicz K., 2011, Dysleksja a nauczanie języków obcych. Przewodnik dla nauczycieli i rodziców uczniów z dysleksją, Gdańsk.
Google Scholar
Krasowicz-Kupis G., 2009, Psychologia dysleksji, Warszawa.
Google Scholar
Nijakowska J., 2011, Język obcy dla ucznia z dysleksją, [w:] Nauka języka obcego w perspektywie ucznia, red. H. Komorowska, Warszawa, s. 312–331.
Google Scholar
Zawadka J., 2013, Uczeń z dysleksją na lektoracie języka polskiego jako obcego, [w:] Edukacja Międzykulturowa. Forum Glottodydaktyczne. Materiały z Konferencji Naukowej, red. A. Rabczuk, Warszawa.
Google Scholar
Ziemnicka M., 2013, Moje dziecko i dysleksja. Poradnik dla polskich rodziców mieszkających w Wielkiej Brytanii, DysLang i EduBridge.
Google Scholar
http://dysleksjakrakow.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=41:nowa-diagnozadysleksji&catid=4:info-do-warto-przeczytac&Itemid=21, [2013].
Google Scholar
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.

