Zachowania młodych gospodarstw domowych na rynku usług ubezpieczeniowych
DOI:
https://doi.org/10.18778/2391-6478.3.2.07Słowa kluczowe:
gospodarstwa domowe, zachowania konsumentów, rynek ubezpieczeńAbstrakt
Informacje o zachowaniu konsumentów na rynku ubezpieczeń są ważnym źródłem informacji dla firm ubezpieczeniowych w zakresie tworzonej oferty usług przystosowanej do potrzeb przyszłych konsumentów. Jednym z segmentów konsumentów są młode gospodarstwa domowe. Celem artykułu jest ocena zachowań młodych gospodarstw domowych na rynku usług ubezpieczeniowych. W artykule podjęto rozważania teoretyczne, a także zaprezentowano wyniki badań GUS (za lata 2010–2014), TNS oraz wyniki badań ankietowych przeprowadzonych w 2015 r. na grupie młodych gospodarstw domowych.
Pobrania
Bibliografia
Budżety gospodarstw domowych w 2010 r., 2011, GUS, Warszawa.
Google Scholar
Budżety gospodarstw domowych w 2011 r., 2012, GUS, Warszawa.
Google Scholar
Budżety gospodarstw domowych w 2012 r., 2013, GUS, Warszawa.
Google Scholar
Budżety gospodarstw domowych w 2013 r., 2014, GUS, Warszawa.
Google Scholar
Budżety gospodarstw domowych w 2014 r., 2015, GUS, Warszawa.
Google Scholar
Bywalec C., 2010, Konsumpcja a rozwój gospodarczy i społeczny, Wyd. C. H. Beck, Warszawa.
Google Scholar
Encyklopedia ubezpieczeń, [za:] rf.gov.pl
Google Scholar
Garbarski L., 1998, Zachowania nabywców, Wyd. PWE, Warszawa.
Google Scholar
Idzik M., Postawy społeczeństwa polskiego wobec ubezpieczeń, 2013, TNS, [za:] https://www.knf.gov.pl/Images/Badanie_TNS_2013_tcm75-36686.pdf
Google Scholar
Jackoby J., Chestnut R. W., Fisher W. A., 1978, A Behavioral Process Approach to Information Aqusition in Nondurable Purchasing, „Journal of Marketing Research”, vol. 15 (November).
Google Scholar
DOI: https://doi.org/10.2307/3150623
Łazowski J., 1948, Wstęp do nauki o ubezpieczeniach, Warszawa.
Google Scholar
Mazurek-Łopacińska K., 1997, Zachowania nabywców jako podstawa strategii marketingowej, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, Wrocław.
Google Scholar
Obwieszczenie Marszałka Sejmu Rzeczpospolitej Polskiej z dnia 09 lipca 2015 r w sprawie ogłoszenia jednolitego tekstu ustawy o działalności ubezpieczeniowej, załącznik Ustawa o działalności ubezpieczeniowej z dnia 22.05.2003 r., DzU 2015, poz. 1206.
Google Scholar
Rudnicki L., 2012, Zachowania konsumentów na rynku, Wyd. PWE, Warszawa.
Google Scholar
Tyszka T., 2004, Psychologia ekonomiczna, Wyd. Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk.
Google Scholar
Włodarczyk-Śpiewak K., 2003, Czynniki determinujące strukturę konsumpcji młodych gospodarstw domowych, Wyd. Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin.
Google Scholar
Pobrania
Opublikowane
Jak cytować
Numer
Dział
Licencja
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.