Pozytywny wizerunek i dobra reputacja sposobem na zmniejszenie ryzyka w bankowości
DOI:
https://doi.org/10.18778/2391-6478.3.2.06Słowa kluczowe:
reputacja, wizerunek, społeczna odpowiedzialność biznesuAbstrakt
Eksperci zanotowali w ostatnim czasie spadek zaufania m.in. do banków, jak i ubezpieczycieli z powodu kolejnej fazy spowolnienia gospodarczego. Współcześnie pozyskanie oraz utrzymanie klienta wymaga zastosowania zróżnicowanych narzędzi. Szczególnie istotne jest budowanie pozytywnego wizerunku, a także dobrej reputacji w świadomości konsumentów firmy. Nie ma wątpliwości, że takie działania przynoszą przedsiębiorstwu korzyści, pozwalając uzyskać przewagę konkurencyjną na rynku i jednocześnie obniżyć poziom ryzyka bankowego. Nadrzędnym celem opracowania jest zaprezentowanie elementów, które składają się na budowanie pozytywnego wizerunku oraz dobrej reputacji banków. Dodatkowo zostanie postawione pytanie o ekonomiczną opłacalność i wpływ na zmniejszenie ryzyka w bankowości społecznej odpowiedzialności biznesu.
Pobrania
Bibliografia
Altkorn J., 1999, Strategia marki, Wyd. PWE, Warszawa.
Google Scholar
Anholt S., 2007, Copetitive Identity, Palgrave Macmillan, New York.
Google Scholar
DOI: https://doi.org/10.1057/9780230627727
Anam L., 2008, Dla budowania wiarygodności i reputacji, „Magazyn Finansowy Bank”, nr 7–8.
Google Scholar
Dąbrowski T. J., 2010, Reputacja przedsiębiorstwa, tworzenie kapitału zaufania, Oficyna a Wolters Kluwer business, Kraków.
Google Scholar
Dębski M., 2009, Kreowanie silnej marki, Wyd. PWE, Warszawa.
Google Scholar
Filipiak B., Dylewski M. (red.), 2010, Ryzyko w finansach i bankowości, Wyd. Difin, Warszawa.
Google Scholar
Koernik D., 2009, O roli służebnej banków komercyjnych, Wyd. Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, Wrocław.
Google Scholar
Kopaliński W., 2007, Słownik wyrazów obcych i zwrotów obcojęzycznych z almanachem, cz. II: od M do Ż, tom V, Oficyna Wydawnicza RYTM, Warszawa.
Google Scholar
Kształtowanie wizerunku firmy i marki na współczesnym rynku, Materiały konferencyjne: Innowacyjny dizajn lokomotywą śląskiej gospodarki. Sieć współpracy środowisk akademickich z biznesem, Katowice 2010.
Google Scholar
Mruk H., Rutkowski I. P., 1994, Strategia produktu, Wyd. PWE, Warszawa.
Google Scholar
Tworzydło D., Soliński T. (red.), 2004, Public relations – wyzwania współczesności, Wyd. Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania, Rzeszów.
Google Scholar
Żyminkowski T., 2003, Kształtowanie wizerunku banku, Wyd. Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Poznań.
Google Scholar
„Strategia zaufania”, XII Europejskie Forum Bankowo-Ubezpieczeniowe; Europa ubezpieczenia.
Google Scholar
[www1] https://zbp.pl/wydarzenia/archiwum/komentarze/2015/maj/polacy-podtrzymuja-pozytywna-ocene-sektora-bankowego
Google Scholar
Pobrania
Opublikowane
Jak cytować
Numer
Dział
Licencja
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.