Region turystyczny w ujęciu ekonomicznym

Autor

  • Piotr Zmyślony Akademia Ekonomiczna w Poznaniu, Katedra Turystyki

DOI:

https://doi.org/10.18778/0867-5856.13.1.06

Słowa kluczowe:

system, przestrzeń, region turystyczny, region ekonomiczny

Abstrakt

W artykule zaprezentowano koncepcję regionu turystycznego jako jednostki przestrzennej o ekonomicznym charakterze, opartą na pracach badawczych z tego zakresu z ostatnich 35 lat. Metoda wyróżnienia regionu turystycznego opiera się na analogii do wyróżnienia przestrzeni turystycznej jako rodzaju ogólnej przestrzeni. Wskazano także na możliwości zastosowania wniosków z przedstawionej analizy oraz problemy jej stosowania w przyszłych badaniach nad regionalnymi aspektami turystyki.

Pobrania

Brak dostępnych danych do wyświetlenia.

Bibliografia

Bramwell B., Lank B. (eds.), 2000, Tourism Collaboration and Partnerships, Channel View Publication, Clevedon, Buffalo, Toronto, Sydney.
Google Scholar

Bronsztejn S., 1995, Ekonomika regionalna, Wyd. Uniwersytetu Wrocławskiego, Wrocław.
Google Scholar

Chojnicki Z., Czyż T., 1992, Region — regionalizacja — regionalizm, „Ruch Prawniczy, Ekonomiczny i Socjologiczny”, t. 54, z. 2.
Google Scholar

Chojnicki Z., 1996, Region w ujęciu geograficzno-systemowym, [w:] T. Czyż (red.). Podstawy regionalizacji geograficznej, Bogucki Wydawnictwo Naukowe, Poznań.
Google Scholar

Domański R., 2000, Zasady geografii społeczno-ekonomicznej, PWN, Warszawa, Poznań.
Google Scholar

Dziewoński K., 1967, Teoria regionu ekonomicznego, „Przegląd Geograficzny”, t. 39, z. 1.
Google Scholar

Gołembski G. (red.), 2002, Kompendium wiedzy o turystyce, PWN, Warszawa, Poznań.
Google Scholar

Gołembski G. (red.), 1999, Regionalne aspekty rozwoju turystyki, PWN, Warszawa, Poznań.
Google Scholar

Iwicki S., 1998, Turystyka w zrównoważonym rozwoju obszarów pojeziernych, Wydawnictwa Uczelniane Akademii Techniczno-Rolniczej, Bydgoszcz.
Google Scholar

Kowalczyk T., 2000, Geografia turyzmu, PWN, Warszawa.
Google Scholar

Kruczek Z., Sacha S., 1994, Geografia atrakcji turystycznych Polski, Oficyna Wydawnicza „Ostoja”, Kraków.
Google Scholar

Liszewski S., 1995, Przestrzeń turystyczna, „Turyzm”, t. 5, z. 2.
Google Scholar DOI: https://doi.org/10.18778/0867-5856.5.2.09

Liszewski S., Baczwarow M., 1998, Istota i właściwości przestrzeni rekreacyjno-turystycznej, „Turyzm”, t. 8, z. 1.
Google Scholar DOI: https://doi.org/10.18778/0867-5856.8.1.04

Maćkiewicz A., Ratajczak W., 1996, Wyznaczanie rozmytych granic regionalnych, [w:] T. Czyż (red.), Podstawy regionalizacji geograficznej, Bogucki Wydawnictwo Naukowe, Poznań.
Google Scholar

Malisz B., 1984, Podstawy gospodarki i polityki przestrzennej, Ossolineum, Wyd. PAN, Wrocław.
Google Scholar

Middleton V. T. C., 1996, Marketing w turystyce, Polska Agencja Promocji Turystyki, Warszawa.
Google Scholar

Rychłowski B., 1965, Typy i rodzaje regionalizacji ekonomicznej, „Przegląd Geograficzny”, t. 37, z. 1.
Google Scholar

Rychłowski B., 1967, Struktura regionu ekonomicznego, „Przegląd Geograficzny”, t. 39, z. 1.
Google Scholar

Warszyńska J., Jackowski A., 1978, Podstawy geografii turyzmu, PWN, Warszawa.
Google Scholar

Wróbel A., 1967, Pojęcie regionu a metoda regionalna, „Przegląd Geograficzny”, t. 39, z. 1.
Google Scholar

Opublikowane

2003-06-30

Jak cytować

Zmyślony, P. (2003). Region turystyczny w ujęciu ekonomicznym. Turyzm/Tourism, 13(1), 105–115. https://doi.org/10.18778/0867-5856.13.1.06

Numer

Dział

Notatki