Catherine Clément, dziesięć tysiący gitar i „bada” – spotkanie z historią…

Autor

  • Artur Henrique Ribeiro Gonçalves Université de l’Algarve

DOI:

https://doi.org/10.18778/1505-9065.9.17

Słowa kluczowe:

Catherine Clément, Portugalia, sebastianizm, adaptacja

Abstrakt

Sebastianizm jest najbardziej uniwersalnym spośród portugalskich mitów. Ponad czterysta lat po bitwie pod Al-Kasr al-Kabir niektórzy wciąż wierzą, że „król w ukryciu” powróci, aby ocalić kraj i podbić Piąte Imperium. — Catherine Clément proponuje nam szczególną interpretację związanych z tym faktów w powieści Dziesięć tysięcy gitar (2010), wybrawszy indyjskiego nosorożca na narratora historii o jego europejskich właścicielach: Sebastianie I, Rudolfie II i Krystynie Wazównie. Biograficzne przedstawienie trzech koronowanych głów, nadające spójność fabule, może zdradzić czytelnikowi aspekty życia pominięte przez „czarne legendy”. To przesłanie nadziei w naszej globalnej wiosce, długa droga do przebycia w naszej podróży przez życie…

Pobrania

Brak dostępnych danych do wyświetlenia.

Opublikowane

2014-01-01

Jak cytować

Ribeiro Gonçalves, A. H. (2014). Catherine Clément, dziesięć tysiący gitar i „bada” – spotkanie z historią…. Acta Universitatis Lodziensis. Folia Litteraria Romanica, (9), 163–171. https://doi.org/10.18778/1505-9065.9.17

Numer

Dział

Artykuły