Computers for Teaching Writing in a Foreign Language

Authors

  • Agnieszka Leńko-Szymańska

DOI:

https://doi.org/10.18778/0208-6077.36.15

Abstract

Komputer ugruntował już swoją pozycję w dziedzinie nauczania języków obcych, jednak zazwyczaj wykorzystywany jest on jedynie do tradycyjnych ćwiczeń dotyczących słownictwa i gramatyki. Celem autorki artykułu jest pokazanie, że prawdziwe możliwości komputera są znacznie większe i mogą one służyć komunikatywnej metodyce, szczególnie w zakresie polepszania umiejętności pisania.

W artykule przedstawiono kilka typów programów komputerowych wspomagających pisanie, takich jak: edytory tekstu, słowniki elektroniczne czy poczta elektroniczna. Jednakże autorka zwraca uwagę na fakt, że sam komputer nie może poprawić umiejętności pisania uczniów, jeśli nie jest on wspierany przez nauczyciela. Artykuł omawia także różnorodne oprogramowanie, które służy do bezpośredniego nauczania i ćwiczenia umiejętności pisania.

Downloads

Download data is not yet available.

Downloads

Published

1997-01-01

How to Cite

Leńko-Szymańska, A. (1997). Computers for Teaching Writing in a Foreign Language. Acta Universitatis Lodziensis. Folia Linguistica, 36, 295–304. https://doi.org/10.18778/0208-6077.36.15

Issue

Section

Articles