Bank Advertising as an Instrument for Promotional Activity of Financial Institutions

Authors

  • Weronika Seta Uniwersytet Łódzki, Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny
  • Karolina Wrońska Uniwersytet Łódzki, Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny
  • Szymon Cegiełko Uniwersytet Łódzki, Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny

DOI:

https://doi.org/10.18778/2391-6478.1.17.07

Keywords:

advertising, bank marketing, image, financial institution

Abstract

Demanding customers and wide range of products and services offered by financial institutions make a tough barrier for free entry to the financial market. Offering similar or the same products with new name won’t distinguish one organization from competitors, therefore, advertising fulfils an important function. Basing on analysis of chosen by authors banks and marketing activities, the article shows what does the advertising mean and how it influences on banking operations and prospective customers. The article demonstrates also the dependence between marketing spendings and actual financial situations of organization which was presented on the grounds of individual activities on the interbank market.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Bereziński J., 10 największych banków w Polsce. Ranking według wartości aktywów, strona internetowa Money.pl, https://www.money.pl/gospodarka/wiadomosci/artykul/10-najwiekszych-bankow-w-polsce-ranking,142,0,2335630.html [dostęp 03.01.2017].
Google Scholar

Borawska A., 2009, Zastosowanie marketingu mix w bankowości, „Roczniki Ekonomii i Zarządzania”, nr 1(37).
Google Scholar

Goska S., 2014, Nowoczesne kanały dystrybucji produktów bankowych – porównanie ofert wybranych banków, „Finanse i Prawo Finansowe”, nr 1/2.
Google Scholar

Grzywacz J., 2006, Marketing w działalności banku, Difin, Warszawa.
Google Scholar

Kacprzak M., 2012, Specyfika reklamy usług sektora bankowego w Polsce, [w:] A. Kozłowska (red.) Strategie komunikacji reklamowej z konsumentem, Wyższa Szkoła Promocji, Warszawa.
Google Scholar

Kodeks Etyki Bankowej, 2013, Związek Banków Polskich, Warszawa.
Google Scholar

Kośka M., Rewolucja w reklamach banków. Mały druk odchodzi w przeszłość, 20.10.2017, strona internetowa Money.pl, https://www.money.pl/gospodarka/wiadomosci/artykul/banki-reklama-zmiany-w-przepisach-rrso,235,0,2379499.html [dostęp: 03.01.2018].
Google Scholar

Mazurek-Łopacińska K., 1997, Zachowania nabywców jako podstawa strategii marketingowej, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego, Wrocław.
Google Scholar

Oficjalna strona banku BGŻ BNP Paribas S.A., www.bgzbnpparibas.pl/repozytorium/klienciindywidualni/kredyt-gotowkowy-wszystko-gra [dostęp: 05.01.2018].
Google Scholar

Strona internetowa o tematyce z zakresu marketingu prowadzona przez firmę Mayko.pl, https://marketingwsieci.pl/slownik-e-marketingu/artykul-sponsorowany/[dostęp: 02.01.2018].
Google Scholar

Szulce H., Florek M., Walkowiak K., 2004, Segmentacja jako podstawa zróżnicowania działań marketingowych, „Acta Universitatis Lodziensiss. Folia Historica”, nr 179.
Google Scholar

Tomczak K., Dużo dobrego za zero – nowa kampania Konta dla Młodych w PKPO Banku Polskim, 22.08.2017, strona internetowa bankomania.pkobp.pl, https://bankomania.pkobp.pl/z-banku/duzo-dobrego-za-zero-nowa-kampania-konta-dla-mlodych-w-pko-banku-polskim/ [dostęp: 04.01.2018].
Google Scholar

Ustawa z dnia 26 stycznia 1984 r. Prawo prasowe, tj. Dz.U. 2017, poz. 2173.
Google Scholar

Ustawa z dnia 29 grudnia 1992 r. o radiofonii i telewizji, tj. Dz.U. 2017, poz. 1414.
Google Scholar

Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Prawo bankowe, tj. Dz.U. 2017, poz. 1876.
Google Scholar

Witek-Hajduk M., Cykl życia marki produktu, „International Journal of Management and Economics”, nr 27 [dostęp: 03.01.2018].
Google Scholar

Wojsznis B., Stalończyk I., 2014, Etyczne aspekty działalności marketingowej banków jako element strategii CSR, „Przegląd Organizacji”, nr 8.
Google Scholar

Woźniczka J., 2011,, Wykorzystanie tzw. zwykłych ludzi i znanych postaci w kreacji reklamowej a efekty komunikacyjne reklamy, „Marketing i Rynek”, nr 10.
Google Scholar

[www1] www.nestbank.pl [dostęp: 03.01.2018].
Google Scholar

[www2] www.blog.bzwbk.pl [dostęp: 03.01.2018].
Google Scholar

[www3] https://www.facebook.com/PKOBankPolski [dostęp: 23.02.2018].
Google Scholar

[www4] www.instagram.com/ingbankslaski [dostęp: 03.01.2018].
Google Scholar

[www5] www.youtube.com/user/mBankTV [dostęp: 03.01.2018].
Google Scholar

[www6] www.adbuzzer.wordpress.com [dostęp: 23.02.2018].
Google Scholar

Załącznik do uchwały KNF z dnia 2 października 2008 r., https://www.knf.gov.pl/knf/pl/komponenty/img/KNF_reklamy_bankowe_2_10_08.pdf [dostęp: 03.01.2018].
Google Scholar

Zespół wfirma.pl, Marketing bankowy – historia rozwoju, 09.06.2017, strona internetowa Poradnikprzedsiebiorcy.pl, https://poradnikprzedsiebiorcy.pl/-marketing-bankowy-historia-rozwoju [dostęp: 30.12.2017].
Google Scholar

Published

2018-03-31

How to Cite

Seta, W., Wrońska, K., & Cegiełko, S. (2018). Bank Advertising as an Instrument for Promotional Activity of Financial Institutions. Journal of Finance and Financial Law, 1(17), 79–96. https://doi.org/10.18778/2391-6478.1.17.07

Issue

Section

Article