Banks Corporate Social Responsibility in the Awareness of Students of Lublin Universities

Authors

  • Izabela Joanna Kudlak Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie, Wydział Prawa i Administracji

DOI:

https://doi.org/10.18778/2391-6478.2.18.03

Keywords:

corporate social responsibility, students of Lublin universities, knowledge of the concept, bank

Abstract

Today CSR – corporate social responsibility – is a key element of the strategic operations of meaningful companies. Banks which care about the improvement or keeping the good image are trying actively to promote their action using CSR tools. Examining the acquaintance of comprehending the corporate social responsibility at the bank amongst students which are studying at Lublin universites is a purpose of the article. The article contains the analysis of polls conducted amongst the examined group and the author conclusions with the subject matter brought up.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Bank Zachodni WBK Grupa Santander, 2015, Raport społecznej odpowiedzialności biznesu, Raport CSR Bank Zachodni WBK S.A.
Google Scholar

Bernat M., 2009, Społeczna odpowiedzialność biznesu. Wymiar konstytucyjny i międzynarodowy, Wydawnictwo Naukowe Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa.
Google Scholar

Dąbrowski T.J., 2016, Kształtowane reputacji banku komercyjnego. Podejście symboliczne i substancjalne, Oficyna Wydawnicza – Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, Warszawa.
Google Scholar

Friedman M., 1970, The Social Responsibility of Business Is to Increase its Profits, „New York Times Magazine”, 13.09.1970.
Google Scholar

Kopycińska D., 2001, Koncepcja społecznej odpowiedzialności firmy – poezja teorii i proza życia, [w:] W. Gasparski, J. Dietl (red.), Etyka biznesu w działaniu. Doświadczenia i perspektywy, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
Google Scholar

Millennium Bank, 2015, Odpowiedzialny Biznes, Millennium Bank S.A.
Google Scholar

Paliwoda-Matiolańska A., 2009, Odpowiedzialność społeczna w procesie zarządzania przedsiębiorstwem, C.H. Beck, Warszawa.
Google Scholar

Rybak M., 2004, Etyka menedżera – społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
Google Scholar

Werenowska A., 2015, CSR jako element zarządzania wizerunkiem banku, „Studia i Prace Wydziału Nauk Ekonomicznych i Zarządzania”, nr 39, t. 4, Uniwersytet Szczeciński, Szczecin.
Google Scholar

Zakrzewska-Bilawska A. (red. nauk.), 2012, Podstawy zarządzania. Teoria i ćwiczenia, Wydawnictwo Oficyna, Warszawa.
Google Scholar

Published

2018-06-30

How to Cite

Kudlak, I. J. (2018). Banks Corporate Social Responsibility in the Awareness of Students of Lublin Universities. Journal of Finance and Financial Law, 2(18), 25–36. https://doi.org/10.18778/2391-6478.2.18.03

Issue

Section

Article