Banks Corporate Social Responsibility in the Awareness of Students of Lublin Universities
DOI:
https://doi.org/10.18778/2391-6478.2.18.03Keywords:
corporate social responsibility, students of Lublin universities, knowledge of the concept, bankAbstract
Today CSR – corporate social responsibility – is a key element of the strategic operations of meaningful companies. Banks which care about the improvement or keeping the good image are trying actively to promote their action using CSR tools. Examining the acquaintance of comprehending the corporate social responsibility at the bank amongst students which are studying at Lublin universites is a purpose of the article. The article contains the analysis of polls conducted amongst the examined group and the author conclusions with the subject matter brought up.
Downloads
References
Bank Zachodni WBK Grupa Santander, 2015, Raport społecznej odpowiedzialności biznesu, Raport CSR Bank Zachodni WBK S.A.
Google Scholar
Bernat M., 2009, Społeczna odpowiedzialność biznesu. Wymiar konstytucyjny i międzynarodowy, Wydawnictwo Naukowe Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa.
Google Scholar
Dąbrowski T.J., 2016, Kształtowane reputacji banku komercyjnego. Podejście symboliczne i substancjalne, Oficyna Wydawnicza – Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, Warszawa.
Google Scholar
Friedman M., 1970, The Social Responsibility of Business Is to Increase its Profits, „New York Times Magazine”, 13.09.1970.
Google Scholar
Kopycińska D., 2001, Koncepcja społecznej odpowiedzialności firmy – poezja teorii i proza życia, [w:] W. Gasparski, J. Dietl (red.), Etyka biznesu w działaniu. Doświadczenia i perspektywy, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
Google Scholar
Millennium Bank, 2015, Odpowiedzialny Biznes, Millennium Bank S.A.
Google Scholar
Paliwoda-Matiolańska A., 2009, Odpowiedzialność społeczna w procesie zarządzania przedsiębiorstwem, C.H. Beck, Warszawa.
Google Scholar
Rybak M., 2004, Etyka menedżera – społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
Google Scholar
Werenowska A., 2015, CSR jako element zarządzania wizerunkiem banku, „Studia i Prace Wydziału Nauk Ekonomicznych i Zarządzania”, nr 39, t. 4, Uniwersytet Szczeciński, Szczecin.
Google Scholar
Zakrzewska-Bilawska A. (red. nauk.), 2012, Podstawy zarządzania. Teoria i ćwiczenia, Wydawnictwo Oficyna, Warszawa.
Google Scholar
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.