Za głosem Penelopy
DOI:
https://doi.org/10.18778/1733-0319.19.07Słowa kluczowe:
Penelope, Homer, Odyssey, theatre, Ondrej SpišákAbstrakt
Following the voice of Penelope is the review of a play based on one of the Homer’s greatest epic poem – Odyssey, staged by Ondrej Spišák in the Warsaw puppet theatre „Teatr Lalka”. This artistically beautiful, full of magic and awarded staging, first performed in 1999, still finds its audience. It is definitely worth spending an hour in the theatre to see this enchanting ancient world created on the Warsaw stage and directed by Homer himself.
Bibliografia
Baltyn, H. (2000). „Najpiękniejsza jest Itaka”. Teatr 1–3, 46–47.
Google Scholar
Frankowska, B. (2003). Encyklopedia Teatru Polskiego. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Google Scholar
Gajda-Zadworna, J. (2009). „Homerycka epopeja w teatrze Lalka”, [online] Życie Warszawy nr 35. http://www.e-teatr.pl/pl/artykuly/66884.html [01.03.2016].
Google Scholar
Gruda, E. (2000). „Teatr mistrza Homera”. Guliwer 2, 81–83.
Google Scholar
Homer (1990). Odyseja, przeł. L. Siemieński, opr. Z. Kubiak. Warszawa: Państwowy Instytut Wydawniczy.
Google Scholar
http://www.teatrlalka.waw.pl/p_odyseja.php [01.03.2016].
Google Scholar
http://www.cernedivadlo.cz/theatre.htm [05.10.2016].
Google Scholar
Jałga, D. (2000). „Muzo! Męża wyśpiewaj…”. Odra 7–8, 134–135.
Google Scholar
Pavis, P. (2002). Słownik terminów teatralnych, przeł., opr. S. Świontek. Wrocław: Zakład Narodowy im. Ossolińskich.
Google Scholar
Rembowska, A. (2000). „Płynąć z Odysem”. Teatr Lalek 2–3 (61–62), 26–27.
Google Scholar
Świontek, S. (1999). Dialog – Dramat – Metateatr. Z problemów teorii tekstu dramatycznego. Warszawa: Oficyna Wydawnicza Errata.
Google Scholar
Pobrania
Opublikowane
Jak cytować
Numer
Dział
Licencja
Prawa autorskie (c) 2016 © Copyright by Authors, Łódź 2016; © Copyright for this edition by Uniwersytet Łódzki, Łódź 2016
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.