Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Hybris
About
About the Journal
Indexing & archiving
Editorial Team
Advisory Board
Statistics
Contact
Archives
Current
Archives
Archives (2021-2001)
For Authors
Submissions
Editorial instructions
Author's declaration
Copyright Notice
Publictaion Fees
Review Process
Journal Policy
Open Access Policy
Privacy Statement
Publication Ethics
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 27 No. 4 (2014)
Vol. 27 No. 4 (2014)
Published:
2014-12-30
Full Issue
PDF (Język polski)
Articles
Critique of the arab mind. Contemporary arab thought in the context of the issues of reason and cognition
Eliza Karczyńska
1-19
PDF (Język polski)
Fragment or the borderlands of philosophy and literature in Emil Cioran’s writings
Patryk Szaj
20-38
PDF (Język polski)
Filozoficzno-religijne założenia i kulturotwórcze aspiracje historii religii Mircei Eliadego
Bogumił Strączek
39-57
PDF (Język polski)
The russian mentality
Marek Styczyński
58-71
PDF
Xenology and xenotopography of Bernhard Waldenfels
Krzysztof M. Maj
72-95
PDF (Język polski)
Tetrad humoral theory seen from the perspective of Bacon’s theory of idols
Agata Janaszczyk
96-120
PDF (Język polski)
Frege and Łukasiewicz on logical values
Hubert Jastrzębski, Szymon Chlebowski
121-135
PDF (Język polski)
Pstryczek w nos Kartezjusza [Katarzyna Gurczyńska-Sady, „Człowiek jako słowo i ciało. W poszukiwaniu nowej koncepcji podmiotu”, Kraków: Universitas, 2014]
Olga Szmidt
136-142
PDF (Język polski)
Jak płeć wpływa na sposób uprawiania badań? O Kobietach (w) nauce [Aleksandra Derra, „Kobiety (w) nauce. Problem płci we współczesnej filozofii nauki i w praktyce badawczej”, Wydawnictwo Naukowe Scholar, 2013]
Ilona Kachniarz
143-150
PDF (Język polski)
Language
English
Język polski
Make a Submission
Make a Submission
cope
Keywords
Most read
Obrzezanie i nacięcie podłużne jako rytuał inicjacji. Zarys problematyki według Bruno Bettelheima
36
Marxist law theory and post-Soviet Russian philosophy (theory) of law
16
Schopenhauer i Freud - cierpienie w życiu człowieka
13
Paradigm and pedagogy
5
Postmodernism and Postmodernity (In the Light of the Development of Digital Technologies and the Processes of Individualization)
5