Using European funds for the purpose of practical learning the profession at the course in tourism services techniques at the John Paul II Salesian Sisters’ School in Suwałki

Authors

  • Joanna Kalejta mgr zarządzania turystyką, kierownik warsztatu szkolnego w Zespole Szkół nr 6 im. K. Brzostowskiego w Suwałkach, nauczycielka przedmiotów zawodowych turystycznych.

DOI:

https://doi.org/10.18778/2544-7440.01.05

Keywords:

European Union funds, POKL, EFS, Erasmus , youth

Abstract

The policy of the European Union provides a wide access to education, in accordance with priorities. From the first Union financial perspective higher education has been widely discussed and highly funded. In this way, particularly children and young people have the opportunity to align educational differences and strengthen your professional path and a smooth entry into the labour market. Between 2007-2013 in the EU a special accent was put on the development of vocational education and training medium level, and higher. Now this trend is continued, in addition to the possibility. the mobility of students, that is, education on employers. This article presents three proprietary projects, implemented in the Salesian Comprehensive and Vocational School in Suwałki in the framework of European funding over the years 2010-2017. 

References

Analiza kształcenia zawodowego w województwie podlaskim w kontekście działania 9.2 POKL sporządzona na zlecenie Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podlaskiego, Warszawa, grudzień 2014.
Google Scholar

DOROŻYŃSKI T., URBANIAK W., 2011, Rola funduszy strukturalnych EU w rozwoju instytucji edukacyjnych w regionie łódzkim, raport częściowy, Łódź.
Google Scholar

Materiały informacyjne Departamentu Europejskiego Funduszu Społecznego, Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego „Kształcenie zawodowe uczniów Działanie 9.2 Podniesienie atrakcyjności i jakości szkolnictwa zawodowego”.
Google Scholar

Materiały informacyjne „Fundusze Europejskie dla szkół na edukację” Oddział Funduszy Europejskich Departament Zarządzania Regionalnym Programem Operacyjnym, Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego.
Google Scholar

WIŚNIEWSKI J., 2012, Wykorzystanie środków na rzecz szkół z Priorytetu III oraz Priorytetu IX POKL, Uniwersytet Warszawski (publikacja wydana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego), Warszawa. Wykorzystanie środków UE w ramach Narodowej Strategii Spójności 2007–2013, styczeń 2016, Warszawa.
Google Scholar

http://cku.zgora.pl/censym_zadania-70.php, 28.03.2017 r.
Google Scholar

https://www.power.gov.pl/strony/wiadomosci/fundusze-europejskie-na-reforme-szkolnictwa-zawodowego-kwalifikacje-techniczne-dla-gospodarki/ stan na 19.03.2017r.
Google Scholar

https://www.funduszeeuropejskie.2007-2013.gov.pl/dzialaniapromocyjne/Documents/FE_04_20_screen.pdf4.2017; 2.05. 2017.
Google Scholar

Published

2017-12-30

How to Cite

Kalejta, J. (2017). Using European funds for the purpose of practical learning the profession at the course in tourism services techniques at the John Paul II Salesian Sisters’ School in Suwałki. Warsztaty Z Geografii Turyzmu, 8(1), 47–54. https://doi.org/10.18778/2544-7440.01.05