Leisure time animation in seaside hotels as a way to enhance competitiveness

Authors

  • Agnieszka Białożyńska absolwentka turystyki i rekreacji, studentka I roku studiów magisterskich „turystyka przyrodnicza” Uniwersytetu Przyrodniczego w Poznaniu, Wydziału Medycyny Weterynaryjnej i Nauk o Zwierzętach.

DOI:

https://doi.org/10.18778/2544-7440.01.01

Keywords:

recreation, leisure, animation, hotel

Abstract

Many modern travelers, choosing the hotel as their holiday home, are guided by the range of services they offer. They wish to spend their leisure time in the best way. By choosing the right object, the client is aware that this range of services will be optimally tailored to his needs. This is also the function of animation programs created in Polish seaside hotels. In case of indigenous climatic conditions, when creating such a program, they always take into account the sudden downpour of the weather and prepare the activities under the roof. The author of the study, interested in the subject of the hotel industry, has attempted to see to what extent and for whom are created animation programs in seaside hotels. It was also interesting to see whether the choice of classes was determined by the category and size of the hotel. 

References

BĄCZEK J.B., 2011, Animacja w pigułce, Stageman, Warszawa.
Google Scholar

JAKOVLEV Z., KOTESKI C., SERAFIMOVA M., ZEZOVA A., 2015, Entrepreneurship and management of animation in tourism, „Economic Development Journal of the Institute of Eco-nomics”, 1–2, s. 307–320.
Google Scholar

KIEŁBASIEWICZ-DROZDOWSKA I., 2001, Osobowościowe i społeczne uwarunkowania rekreacji, [w:] I. Kiełbasiewicz-Drozdowska, W. Siwiński (red.), Teoria i metodyka rekreacji (zagadnienia podstawowe), Akademia Wychowania Fizycznego, Poznań, s.41–55.
Google Scholar

KOLNY B., 2014, Czas wolny w świetle zrównoważonego rozwoju, „Konsumpcja i Rozwój”, 2(7), s. 28–38.
Google Scholar

KUMANIECKI K., 1974, Słownik łacińsko-polski, Państwowe Wy-dawnictwo Naukowe, Warszawa.
Google Scholar

KUNICKI B.J., 1997, Rekreacja fizyczna, [w:] Z. Krawczyk (red.), Encyklopedia kultury polskiej XX wieku. Kultura fizyczna, sport, Instytut Kultury, Warszawa, s. 83–95.
Google Scholar

LITWICKA P., 2011, Metodyka i technika pracy animatora czasu wol-nego, Proksenia, Kraków.
Google Scholar

MEYER B. (red.), 2015, Obsługa uczestników turystyki i rekreacji. Wybrane aspekty, Difin, Warszawa.
Google Scholar

PIĘTA J., 2008, Pedagogika czasu wolnego, Frel, Warszawa.
Google Scholar

PODWYSOCKA J., 2012, Animator czasu wolnego, Dobry eBook, Kraków.
Google Scholar

RÓŻYCKI P., 2009, Zarys wiedzy o turystyce, Proksenia, Kraków.
Google Scholar

Turystyka w województwie pomorskim w 2016 r., 2017, Urząd Statystyczny w Gdańsku, Gdańsk.
Google Scholar

Turystyka w województwie zachodniopomorskim w 2016 r., 2017, Urząd Statystyczny w Szczecinie, Szczecin.
Google Scholar

WINIARSKI R., 2011, Rekreacja i czas wolny. Studia humanistyczne, Łośgraf, Warszawa.
Google Scholar

http://apartneptun.com/.
Google Scholar

http://blog.soleil-sopot.pl/; luty 2017.
Google Scholar

http://havethotel.pl/; luty 2017.
Google Scholar

http://tristan.com.pl/hotel/.
Google Scholar

http://villadelmar.nadmorze.pl/; luty 2017.
Google Scholar

http://wodnik.pl/; luty 2017.
Google Scholar

http://www.aquariusspa.pl/; luty 2017.
Google Scholar

http://www.astorhotel.pl/index.html.
Google Scholar

http://www.bayjonnhotel.pl/; luty 2017.
Google Scholar

http://www.bryza.pl/; luty 2017.
Google Scholar

http://www.dolinacharlotty.pl/; luty 2017.
Google Scholar

http://www.hiltonhotels.com/pl_PL/polska/hilton-gdansk/; luty 2017.
Google Scholar

http://www.hotelgalion.pl/; luty 2017.
Google Scholar

http://www.hotelleba.com.pl/; luty 2017.
Google Scholar

http://www.hotel-lubicz.pl/; luty 2017.
Google Scholar

http://www.hotelrezydent.pl/; luty 2017.
Google Scholar

http://www.hotelsenator.pl/; luty 2017.
Google Scholar

http://www.hotelvestina.pl/; luty 2017.
Google Scholar

http://www.ikar-plaza.pl/; luty 2017.
Google Scholar

http://www.lambert-hotel.pl/pl/; luty 2017.
Google Scholar

http://www.messawladyslawowo.pl/; luty 2017.
Google Scholar

http://www.neptunhotel.pl/; luty 2017.
Google Scholar

http://www.royalpark.pl/; luty 2017.
Google Scholar

http://www.sheraton.pl/sopot/; luty 2017.
Google Scholar

http://www.skal-hotel.pl/; luty 2017.
Google Scholar

http://www.sofitel.com/gb/hotel-3419-sofitel-grand-sopot/index.shtml; luty 2017.
Google Scholar

https://diunehotel.pl/; luty 2017.
Google Scholar

https://hotelwieniawa.com/.
Google Scholar

https://jantarspa.pl/; luty 2017.
Google Scholar

https://marinehotel.pl/; luty 2017.
Google Scholar

https://www.hotelskipper.pl/; luty 2017.
Google Scholar

Published

2017-12-30

How to Cite

Białożyńska, A. (2017). Leisure time animation in seaside hotels as a way to enhance competitiveness. Warsztaty Z Geografii Turyzmu, 8(1), 9–14. https://doi.org/10.18778/2544-7440.01.01