Topos Żyda Wiecznego Tułacza w utworach W. M. Doroszewicza (w świetle teorii światów dyskursu)

Autor

  • Witold Kowalczyk UMCS w Lublinie, Instytut Filologii Słowiańskiej, Zakład Literatury i Kultury Rosyjskiej XVIII–XIX wieku image/svg+xml

DOI:

https://doi.org/10.18778/1427-9681.S.2015.23

Słowa kluczowe:

literatura rosyjska, XIX wiek, proza, W. M. Doroszewicz, topos, Ahaswer

Abstrakt

W artykule autor podejmuje próbę spojrzenia na topos Żyda Wiecznego Tułacza w dwóch utworach prozatorskich pisarza rosyjskiego Własa Doroszewicza (1865–1922) w duchu poetyki kognitywnej. W tym celu wykorzystuje teorię światów dyskursu. Pozwala mu to na zrozumienie tego, co dzieje się w umyśle czytelnika podczas recepcji wymienionego toposu oraz na głębsze poznanie mechanizmów warunkujących myśli i emocje odbiorcy.

Pobrania

Brak dostępnych danych do wyświetlenia.

Pobrania

Opublikowane

2015-01-01

Jak cytować

Kowalczyk, W. (2015). Topos Żyda Wiecznego Tułacza w utworach W. M. Doroszewicza (w świetle teorii światów dyskursu). Acta Universitatis Lodziensis. Folia Litteraria Rossica, 243–252. https://doi.org/10.18778/1427-9681.S.2015.23