Atrakcyjność studiów International Marketing na Wydziale Studiów Międzynarodowych i Politologicznych Uniwersytetu Łódzkiego dla studentów z krajów byłego ZSRR

Autor

DOI:

https://doi.org/10.18778/1427-9657.11.09

Słowa kluczowe:

marketing akademicki, mobilność studentów, studenci z krajów byłego ZSRR, Uniwersytet Łódzki, program studiów International Marketing, program Erasmus, Wydział Studiów Międzynarodowych i Politologicznych Uniwersytetu Łódzkiego

Abstrakt

Celem artykułu jest ukazanie atrakcyjności biznesowych studiów anglojęzycznych International Marketing dla studentów z krajów byłego ZSRR. Studia te zostały stworzone na Wydziale Studiów Międzynarodowych i Politologicznych Uniwersytetu Łódzkiego (WSMiP UŁ) jako innowacyjny produkt edukacyjny adresowany do studentów polskich oraz zagranicznych. Studenci z krajów byłego ZSRR – głównie z Ukrainy, Rosji, Białorusi, Kazachstanu, Azerbejdżanu, Kirgistanu, Turkmenistanu – bardzo wysoko oceniają poziom kształcenia, pracę w grupie wielokulturowej, możliwości wymiany zagranicznej Erasmus, relacje z wykładowcami, metody pracy zespołowej nad projektami marketingowymi oraz konkurencyjny poziom cen za studia. Artykuł jest prezentacją wyników badań empirycznych przeprowadzonych przez autora metodą wywiadów pogłębionych on-line z uczestnikami programu International Marketing, pochodzącymi z krajów byłego ZSRR. Ważnym atutem programu jest indywidualizacja podejścia do studenta i otwarty, przyjazny studentom zagranicznym model kształcenia wypracowany w Katedrze Marketingu Międzynarodowego i Dystrybucji (KMMiD) na WSMiP UŁ.

Bibliografia

Cai, Y., Kivisto, J. 2013. Tuition Fees for International Students in Finland: Where to Go From Here? Journal of Studies in International Education 17(1), s. 55–78. https://doi.org/10.1177/1028315311429001
Google Scholar DOI: https://doi.org/10.1177/1028315311429001

Domański, T. 2011a. Marketing edukacyjny w warunkach globalizacji rynku. W: G. Nowaczyk, D. Sobolewski (red.). Marketing w szkole wyższej. Przemiany w orientacji marketingowej. Poznań: Wydawnictwo Wyższej Szkoły Bankowej w Poznaniu, s. 23–30.
Google Scholar

Domański, T. 2011b. Rola uniwersytetów w promocji polskich miast i regionów – nowe wyzwania strategiczne. W: T. Domański (red.). Marketing akademicki. Rola uniwersytetów w promocji miast i regionów. Łódź: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, s. 15–32.
Google Scholar DOI: https://doi.org/10.18778/7525-501-0.02

Domański, T. 2014a. Marketing miasta akademickiego. Rola uczelni wyższych w promocji Łodzi. Łódź: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego.
Google Scholar

Domański, T. 2014b. Marketing of Higher Education – Future Challenges. Marketing szkół wyższych – wyzwania przyszłości. Management and Business Administration. Central Europe 22, 4(127), s. 118–132.
Google Scholar

Domański, T. 2015. Lodz – a University Town. W: T. Domański (red.). The role of universities in promotion of cities and regions. Łódź: Katedra Marketingu Międzynarodowego i Dystrybucji UŁ, s. 139–197.
Google Scholar

Domański, T. 2016. Strategie umiędzynarodowienia uczelni wyższych – wyzwania przyszłości. Studium przypadku Wydziału Studiów Międzynarodowych i Politologicznych Uniwersytetu Łódzkiego. W: T. Domański (red.). Międzynarodowe studia polityczne i kulturowe wobec wyzwań współczesności. Łódź: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, s. 415–471.
Google Scholar DOI: https://doi.org/10.18778/8088-086-3.23

Gierko, V. 2015. „Ukrainizacja” polskich uczelni na tle umiędzynarodowienia kształcenia na poziomie wyższym w Polsce. Annales Universitatis Mariae Curie-Sklodowska XL, 2 Sectio 1, s. 103–119.
Google Scholar DOI: https://doi.org/10.17951/i.2015.40.2.103

Goddard, S.E. 2006. Uncommon ground: Indivisble territory and the politics of legitimacy. International Organization 60, s. 35–59.
Google Scholar DOI: https://doi.org/10.1017/S0020818306060024

Siwińska, B. 2016. W Polsce studiuje 57 119 studentów zagranicznych ze 157 krajów. Perpektywy.pl, http://www.perspektywy.pl/portal/index.php?option=com_content&view=article&id=2899:w-polsce-studiuje-57-119-studentow-zagranicznych-ze-157-krajow&catid=22&Itemid=119 (dostęp 31.03.2017).
Google Scholar

Sprawozdanie Rektora Uniwersytetu Łódzkiego ze współpracy z zagranicą za rok 2017.
Google Scholar

Strategia Uniwersytetu Łódzkiego 2021–2030. 2021. Bip.uni.lodz.pl. 18.06.2021: https://www.bip.uni.lodz.pl/fileadmin/user_upload/Strategia_Uniwersytetu_%C5%81%C3%B3dzkiego_2021-2030.pdf (dostęp 25.01.2022).
Google Scholar

Study in Poland. Studenci zagraniczni w Polsce 2020. Raport. 2020. Fundacja Edukacyjna „Perspektywy”.
Google Scholar

Uczelnie niepubliczne (prywatne). OtoUczelnie.pl, https://www.otouczelnie.pl/artykul/15706/Uczelnie-niepubliczne-prywatne/ (dostęp 28.07.2021) after: https://polon.nauka.gov.pl/
Google Scholar

Zeithaml, V.A., Bitner, M.J., Gremler, D.D. 2009. Services marketing: Integrating customer focus across the firm. Fifth Edition. Boston: McGrawHill.
Google Scholar DOI: https://doi.org/10.1002/9781444316568.wiem01055

Pobrania

Opublikowane

2022-08-30

Jak cytować

Domański, T. (2022). Atrakcyjność studiów International Marketing na Wydziale Studiów Międzynarodowych i Politologicznych Uniwersytetu Łódzkiego dla studentów z krajów byłego ZSRR. Eastern Review, 11(1), 125–143. https://doi.org/10.18778/1427-9657.11.09

Numer

Dział

Articles